A Stadia sikertelensége után újabb videojátékos ötletet próbálgat a Google.

A Netflix után újabb, alapvetően videós tartalmakra specializálódott platform lép be a videojátékok mezejére. A Wall Street Journal szerint ugyanis a Google a Stadia kudarca után a Youtube-on próbálja feltámasztani a játékos részlegét, melyen keresztül állítólag azonnal és telepítés nélkül lehetne mindenféle kisebb-nagyobb címeket elindítani.

Sőt, ha hihetünk a beszámolónak, akkor a YouTube új, tesztelés alatt álló Playables menüjét szinte az összes jelenleg is támogatott platformon elérhetjük majd, azaz PC mellett Androidon és iOS-en is játszhatunk a kínálatban szereplő játékokkal. Ez az újítás egyébként a Stadia pályafutásának részét képezte, az eredeti terv azonban az volt, hogy a felhő-alapú platform YouTube-integrációjával a fejlesztők és a kiadók játékelőzetesekhez mellékelhettek volna azonnal elindítható demókat.

A Playables ezzel szemben teljes verziós, leginkább ingyenes árkád jellegű mobiljátékokat tartalmazna, melyekkel a reklámbevételeket próbálnák tovább növelni. Ez azt jelenti, hogy ugyan a játékokat mindenki – Premium-előfizetéstől függetlenül – ingyenesen elérheti, de a Netflix Gaming szimpatikus megoldásával ellentétben hirdetéseket is tartalmaznának.

A Google kezdeti belsős tesztjében állítólag még csak egyetlen alkotás érhető el, a Stack Bounce, amiben a játékosoknak vízszintesen egymásra pakolt téglákat kell labdákkal lebontaniuk. Ha viszont a szolgáltatás elindul, akkor valószínűleg több tucat hasonló játékkal lehet múlatni az időt.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Fantasztikus játékokat kapnak INGYEN a Netflix-előfizetők

×