Meglepő lehet, de a sokakat elrettentő átalakulása ellenére is roppant sikeres az HBO Max a magyar közönség körében.

Az elmúlt években alaposan feje tetejére állt a hazánkban is elérhető film és sorozat streaming szolgáltatások versenye. A Netflixet követően egyre több platform költözött be a magyar otthonokba, ami már ötnél is több előfizetést jelenthet, ha az olyan hazai niche megoldásokat is számoljuk, mint a Filmio vagy a Scream!.

Persze a rétegszolgáltatások nélkül is bőven meglehetünk néznivalóval, pusztán csak ha a nagyokra fizetünk be, amely 5 szolgáltatással kalkulálva közel 12.000 forintot tenne ki minden hónapban. A Műsoron.hu és a GKID piaci elemzéséből például kiderül, hogy a legtöbb magyar továbbra is a Netflixen keres tartalmakat, amire 10 hónap leforgása alatt 40.000 új néző fizetett be, ami összesen 1,82 millió nézőt jelent per hónap.

Ezzel szemben a Warner és a Discovery összefonódását alaposan megszenvedő HBO Max 65 ezer előfizetőt vesztett, bár 2022. októbere és 2023. áprilisa között már lassulni látszott az elvándorlás. Ez azonban még nem biztos, hogy a végét jelzi, hiszen hamarosan nálunk is teljesen megváltozik, mint brand megszűnik az HBO Max szolgáltatást, helyét pedig a Discovery tartalmaival kiegészült MAX veszi majd át. Ez az átállás azonban még hozhat meglepetéseket – rosszat és jót egyaránt, bár még így is Magyarország második legnépszerűbb platformja a maga 1,18 milliós bázisával.

A harmadik helyen a tavaly év közben elindult Disney+ áll, ami biztató, 718 ezer előfizetővel nyitott, ’23 áprilisára pedig már 870.000 fővel büszkélkedhet. Nem kevésbé nagy sikert tudhat magának az RTL+, amely 7 hónap alatt 560 ezer magyart tudott bevonzani, amit valószínűleg nagyban a Zámbó Jimmy életét bemutató drámasorozatnak is köszönhet. Utána 310 ezer előfizetővel az ugyancsak frissen indult SkyShowtime következik, ami okosan dobott mentőövet az HBO által elkaszált és/vagy kiárusított lokális gyártású tartalmaknak – mint például a magyar Besúgó.

Nem sereghajtóként ugyan, de a végén találjuk az Amazon Prime Videót, ami mint legolcsóbb szolgáltató 2022 közepén mindösszesen csak 91.300 előfizetőt számlált. Idén áprilisra viszont alaposan feljöttek, ami 10 hónap alatt 118.000 új arcot jelent, így 210 ezres bázisával jócskán beelőzte a legkevésbé elterjedt Apple TV+-t.

Ugyanakkor fontos, hogy a GKID a szolgáltatásokhoz hozzáférő magyarokat számolta, amibe benne vannak azok is, akik valamilyen akció, vagy a mobilszolgáltatójuk révén érik el a platformokat. Azaz a valódi előfizetők száma valamelyest kevesebb lehet, bár az arányokon valószínűleg nem sokat változtat.

Mindebből egyébként az szűrhető le, hogy a magyarok pénztárcája jellemzően 2, ritkábban maximum 3 előfizetést enged meg, az elsődleges szolgáltatások pedig a Netflix és az HBO Max. Pontos átfedéseket viszont nem ismerünk. Ugyanakkor az árérzékenység is jelentős tényező, amit az Amazon Prime hirtelen megnövő felhasználói számának növekedése mutat a leginkább.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Szörnyen GAGYIN néz ki a Netflix élőszereplős Avatar és One Piece adaptációja

 

×