Rengeteg idő, pénz és energia ment a kukába a Titanfall franchise várva várt harmadik részének törlésével. Vajon mégis megtörténik valamikor?

Vannak sorozatok, amelyeknek újabb és újabb felvonásaiba érdemtelenül öntik a pénzt a stúdiók, míg más, jóval menőbb címek purgatóriumban rekednek, és a rajongók heves unszolására se folytatják őket. A Titanfall franchise valahol e kettő között található: az első, csak multiplayernek készült része nem tartotta fenn sokáig az érdeklődést. A második már egyjátékos kampánnyal jelent meg, és gyorsan, nagyot durrant – hiszen rövid idő alatt négymillió példányban kapkodták el -, viszont elég hamar kifulladt, a 89-es Metacritic pontszám ellenére is. A leívelés sokak szerint az EA kiadó idióta marketingstratégiájának köszönhető, hiszen a Titanfall 2 és az egyik legsikeresebb franchise-uk újabb része, a Battlefield 1 megjelenése között mindössze egy hét telt el.

A két játék egyszerűen kifogta egymás vitorlájából a szelet.

Forrás: Respawn Entertainment

A vége az lett, hogy a sorozatalapozónak szánt Titanfall 2-t az EA bukásnak minősítette, mégis, a remek visszhangja miatt a fejlesztő Respawn Entertainmenttel a folytatás mellett döntöttek – derült ki MOST, amikor Mohammad Alavi volt Respawn fejlesztő a THE BURNETTWORK-nek elárulta: aktívan dolgoztak Jack Cooper és hűséges mechája, a Titan BT-7274 további történetén.

„Akarsz hallani egy őrült sztorit? A Titanfall 2, tudod, kijött, tette a dolgát, ezért azt mondtuk, hogy ‘Oké, megcsináljuk a Titanfall 3-at’, és dolgoztunk is rajta, tíz hónapig!”

Alavi elmondta, hogy a fejlesztőcsapat a Titanfall 2 árnyékában eléggé szenvedett amiatt, hogy a harmadik játéknak valami nagyon forradalmit kell nyújtania. További aggályok merültek fel a multiplayer aspektusával kapcsolatban, hiszen úgy kellett volna tervezniük, hogy hosszú éveken át lekösse a gamereket. Erre robbant rá aztán a PUBG, ami végképp megváltoztatta a játékszabályokat, és a stúdió a battle royale műfaj felé vette az irányt. A csapat készített egy koncepciótérképet a Titanfall 3 nyomán, de a projekt hamarosan megváltozott:

eltűntek a játékból a mechák és az egész átalakult a ma ismert Apex Legends-szé.

Ez persze sikeres a maga területén, de egyben fájó emléke is annak, hogy lehetett volna egy harmadik Titanfall, ami az első két rész fejlődését elnézve éppen a trilógia végére lett volna a legjobb formájában. Nemrég a Respawn vezérigazgatója, Vince Zampella mondjuk elárulta, hogy szívesen látná a Titanfall 3-at – emlékeztet a Gaming Bible, de a videojáték-ipart ismerve egy ilyen megjegyzés – még ha céges fejes száján is esik ki – vajmi keveset jelent. De, hátha… Tényleg a remény hal meg utoljára.

Meg az, aki ennek a srácnak az útjába kerül az Apexben:

Ez a srác kezek nélkül is istene az Apex Legends-nek – Ennél motiválóbb videó nem lesz idén

 

×