Meglepő lehet, de nem a Disney+ vagy az HBO a legnagyobb riválisa a Netflixnek.

Bármiféle statisztika ismerete nélkül is bátran betippelhető, hogy az összes létező film- és sorozat streaming szolgáltatás között a Netflix az egyértelmű uralkodó. De ez nem is meglepő, hiszen ha magát a formátumot ugyan nem a néhai DVD-kölcsönző találta fel, de ő volt az első, amelyik üzleti vállalkozást épített fel rá.

A Netflix aztán hosszú évek alatt szépen a teljes glóbuszt meghódította, így manapság már alig találnánk embert, aki ne lenne előfizetve valamelyik konstrukciójára. Legalábbis a mi európai buborékunkon belül, a világ bármelyik átellenes felében már sokkal sűrűbben neveznének meg egy másik, számunkra totál ismeretlen szolgáltatást.

Hallottál például a Canal+-ról? A KinoPoistról? Na és a Shahid vagy az iFlix szolgáltatásán már gondolkoztál?

Az elsőre kamunak hangzó megnevezések hallatán/olvastán a Disney+-HBO Max duón edződött ember nagyokat csodálkozhat, pedig valójában nagyobb riválisai a Netflixnek, mint a Warner és a Walt Disney megoldásai.

A FlixPatrol adatai alapján a theWORLDMAPS készített egy részletes térképet a streaming szolgáltatások országok szerinti népszerűségéről, ami egészen tanulságos dolgokról mesél. Megtudhatjuk belőle például azt, hogy a Disney+ közel sem olyan népszerű, mint azt hinnénk, az HBO Max (hamarosan csak Max) pedig még ennyire sem sikeres, ezzel szemben a Magyarországon kissé lesajnált Amazon Prime Video nagyobb, mint elsőre tűnik.

Viszont van egy csavar is: a rangsort elsősorban nem az előfizetők összesített száma alapján állították fel, hanem az országonkénti piacelsőség szerint. Azaz hiába a Disney+ több mint 160 milliós előfizetői bázisa, a térkép színezete alapján csak a sereghajtók közt említhetjük, mivel egyetlen országban, Indiában lett a legnépszerűbb, legsikeresebb szolgáltatás.

Ezzel szemben előfizetők számában messze elmarad a KinoPoisk, de mivel Oroszországban, Üzbegisztánban, Türkmenisztánban, Kirgizisztánban és Tádzsikisztánban is erre vannak a legtöbben előfizetve, 5 országgal simán veri a Disney-t. Pont úgy, mint a francia illetőségű Canal+, ami összesen 17 afrikai országban bizonyult a legjobbnak, vagy mint az ingyenes Shahid, ami 16 arab országban, köztük Egyiptomban, Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emírségekben és Jemenben vezette a listát.

De nem szabad lebecsülni a kínai Tencent Videót sem, amely bár két helyen bizonyult elsőnek (Kína, Hong Kong), de 124 millió előfizetővel már félúton van a Netflixhez. Ennél viszont sokkal eredményesebb az Amazon Prime Video, ami a világ 5 országában lett a legnépszerűbb streamingje, köztük is az élen Észak-Amerikával, Kanadával és Japánnal mellyel már ott lohol a Netflix nyakában 200 millió előfizetővel.

A Netflix egyébként abszolút nyertes: 232 millió előfizetőnek köszönhetően 78 országban lett number 1 szolgáltatás. Európát például teljesen vörösben láthatjuk, úgy Magyarországot is, de olyan államokban is vezet, mint Pakisztán, Irán, Szomália, Uganda, Nepál, Szingapúr, vagy Mongólia.

Érdekesség, hogy a térképre olyan ismertebb szolgáltatások sem voltak képesek felkerülni, mint az HBO Max – 79 millió előfizetővel, a 106 millió előfizetővel rendelkező kínai iQIYI, a 48 milliós Hulu, vagy a 46 millió felhasználóval rendelkező Paramount+ és a 40 milliós Apple TV.

Te mire vagy előfizetve?

Ezt is érdemes elolvasnod:

8 híresség, akik kiverték a hisztit, mert viccet csinált belőlük a South Park

 

×