A Microsoftnak kincset érhet a Call of Duty, de a Candy Crush sokkal nagyobb számokat produkál, és az is az ActiVision portfoliójába tartozik.

A King mobiljáték-kiadó révén a Candy Crush saga is az eladósorba került ActiVision Blizzard tulajdona, ami egy nyomós okkal több a Microsoftnak, hogy keresztül verekedje minden idők talán legnagyobb gaming ipari felvásárlását. A Mobile Games.biz-nek adott interjújában Todd Green, a Candy Crush igazgatója elárulta: a megasikerű ingyenes mobiljátékot már több mint 3 milliárdszor töltötték le. Emellett olyan hihetetlen számadatokat emel ki, mint a King 2022 negyedik negyedévében elért 233 millió havi aktív felhasználó, vagy

a kiadó 2016-22-ig tartó fennállása alatt elért 5,5 milliárd dolláros bevétel.

Nem véletlen, hogy ilyen mérőszámokkal dicsekszik, hiszen igazolnia kell a Microsoft felé a 68,7 milliárd dolláros felvásárlási ajánlat jogosságát. A redmondi cég hatalmasat nyerne az Activision Blizzard Kinggel is, hiszen ha a mobiljáték-kiadó csatlakozna az Xbox márkához, akkor a jelenlegi 120 millióról 350 millió fölé nőne a havi felhasználók száma.

Ezzel a Microsoft rém jövedelmező ághoz jutna hozzá a vállalatból, és akkor még nem beszéltünk az Activision Blizzard 8 másik, egyenként is egymilliárd dollár felett termelő játéksorozatáról, köztük olyan címekkel, mint az Overwatch, a Diablo vagy a Warcraft, illetve az önmagában 31 milliárd dolláros bevételt hozó és ereje teljében lévő Call of Duty franchise.

A Candy Crush vezére persze izgatottan várja a csatlakozást a Microsofthoz:

„A Microsoft azt mondta, hogy az üzlet fontos része annak, hogy képesek legyenek terjeszkedni a mobil térben. Izgatottak vagyunk, hogy a King része lehet ennek a lehetséges jövőnek, bár egyelőre továbbra is két különálló vállalatként működünk”.

A konkurencia szomorúbb nem is lehetne:

Sony: a Microsoft szabotálhatja a Call of Duty PlayStation-változatait

 

×