Néhány beállítás kifejezetten hardverigényes.

A Warzone 2 beállításaiban könnyedén elveszhetünk, rengeteg opció várja a játékosokat. Ezek a lehetőségek nem csak a játék kinézetét, hanem bizony a teljesítményét is erőteljesen befolyásolhatják. A több FPS sosem jön rosszul a lövöldözős játékoknál, könnyedén előnyt kovácsolhatunk belőle. Elég csak belegondolni abba, hogy mi történik, ha az ellenfelünk képkockái beesnek, miközben mi stabilan tudjuk tartani az elgondolt értéket.

A Warzone 2 szerencsére viszonylag barátságos gépigénnyel rendelkezik, ám a játékmotor messze sem tökéletes. Az elmúlt hónapokban a külföldi és hazai játékosok is arra panaszkodtak, hogy kifejezetten drága és erős gépeken sem fut jól a játék. Ez ellen csak a fejlesztőcsapat tud érdemben tenni, a Season 2-be kifejezetten sok hibajavítást hozott el a Raven Software és Infinity Ward. Ennek ellenére érdemes lehet odafigyelnünk néhány beállításra, melyek a legtöbb hatással vannak az FPS-ünkre vagy az FPS beesésekre.

Nézzük is, hogy mely beállítások befolyásolja legjobban a képkockáink számát!

Display Resolution

Display Resolution, azaz a felbontás. Általában a játékosok azt preferálják, ha az in-game felbontás megegyezik a monitor natív felbontásával. Azaz FullHD monitornál 1920×1080 pixel / 100% ez az érték az esetek nagy részében. A csökkentés mindig ott van előttünk, mint opció, ezzel értékes FPS-eket sajtolhatunk ki a gépünkből. Lehetőségünk van arra is, hogy a Dynamic Resolution bekapcsolásával egy FPS értéket célozzunk be. Ezt a játékmotor automatikusan lekezeli és úgy állítja a játék felbontását a meccsek során, hogy mindig meglegyen a kitűzött cél. Statikusabb, kevésbé akciódús helyeken tökéletes képet kapunk, dinamikus harc közben pedig biztosítva lesz a stabil FPS-ünk, még ha kicsit rondább is lesz a megjelenített kép.

Upscaling és Sharpening

Ezek az opciók bizony szinte kéz a kézben járnak a felbontással. A játék a képkockákat a natív (-ez a monitorunk felbontása-) felbontáshoz képest alacsonyabb értékkel számolja ki (1080p helyett például 800p), de az Nvidia/AMD/Intel mérnökei által kifejlesztett algoritmus olyan szinten feljavítja, hogy szinte észrevétlenül tárul a szemünk elé a látvány. Mindeközben persze kellemesebb FPS értékeket érünk el, hiszen alacsonyabb felbontáson számolt csak a videókártyánk. Érdemes ezek bekapcsolásával kísérletezni, Nvidia tulajdonosoknak kifejezetten ajánlott lehet a DLSS.

Texture Resolution

Míg az eredeti Warzone-ban nem volt nagy hatása az FPS-re, addig az újban sokkal nagyobb különbségekről számoltak be a játékosok. Ennek ellenére továbbra sem feltétlenül a mért képkockák számának csökkenése zavaró, hanem az új területek textúráinak betöltésekor előforduló akadások. Éppen ezért megérheti LOW/NORMAL szinten tartani, tűzpárbaj közben úgysem érdekes, hogy mennyire részletes a fa.

Post Processing effektek

A felbontás után talán ez az a kategória, mely brutális hatással van az FPS számunkra. Ide tartoznak az alábbi beállítások:

  • Anti-Aliasing
  • Depth of Field
  • Filmic Strength
  • és a különféle Motion Blur beállítások is

Jól látható a fenti képen, hogy már az eredeti Warzone-ban is két számjegyű FPS csökkenést olvashatunk le, ha feljebb tekertük az Anti-Aliasing értéket. Ez az új címben sincs másképp.

Shadow és Lighting

Szintén egy olyan kategóriához értünk el, melyek csak úgy falják az FPS-t. A multiplayer, lövöldözős játékokban szinte kötelező szabály, hogy csökkentenünk kell az árnyékokat és a különböző, zavaró fényforrásokat a beállításokban. Jól látható a fenti képen, hogy bizony itt is 10/12 FPS-t is veszíthetünk. A részletesség valóban rosszabb lesz, ám érdemben nem néz ki rosszabbul a játék.

Hova tovább?

A fenti beállításokkal és azok vizsgálatával sokat segíthetünk magunkon, ám ahogy már megemlítettük, fejlesztői oldalról is szükség van némi munkára.

Borítókép: YT // Warzone beállítások: TechGuides

Ez is érdekes:

Befejezték a forgatást – Ekkor jöhet az Amazonra a Fallout sorozat

 

×