Egészen elképesztő dolgokra képes az Unreal Engine legújabb verziója.

Nagyon csendesen indult be az idei Game Developer Conference (GDC), ahol a játékosok számára egyelőre nem sok érdekesség hangzott el. Persze ez az esemény elsősorban nem is játékosokról, hanem sokkal inkább a fejlesztőkről szól, így a fókusz inkább az újabb technológiákon és fejlesztői eszközökön van. A 2023-as GDC eddigi legérdekesebb résztvevője az Epic Games pedig meg is ragadta az alkalmat, hogy megmutassa az Unreal Engine 5 legújabb frissítését, amely korábban sosem látott látványt hozhat el.

Az Unreal Engine 5.2 egy teljesen újfajta szubsztrát anyagrendszert és árnyékolást, egy csomó procedurális eszközt, és bevilágítás technikát sorakoztat a fejlesztők elé. Ezek közül az egyik legérdekesebb a valós időben alakítható anyagrendszer, amivel nem csak egyszerűen és azonnal változtathatják a játékbeli objektumok és felületek – vagy az arra kerülő szennyeződések, mint a por és a sár – anyagát, de sokkal valósághűbb kinézetet is kölcsönözhetnek nekik. Ehhez egyébként korábban külön programozóval kellett dolgozniuk a fejlesztőknek, az UE 5.2 viszont mindent intéz egymaga.

A másik agyeldobós újdonság a procedurális generálás lehetősége, azaz a program képes maga generálni környezeti elemeket, mint például egy erdőséget, illetve a fejlesztők változtatásainak hatására procedurálisan alakítani a pályán. Az UE 5.2 bizonyos parancsok és szabályok alapján képes a semmiből megalkotni és/vagy tartalommal megtölteni bármilyen területet, nyílt világú térképet.

Mindezt egyébként egy lélegzetelállító techdemóban példázzák, amit ha néhol nem állítanának meg, hogy bele-belenyúljanak, akkor szinte alig lehetne megmondani, hogy mindez nem valódi felvétel. Hasonló látványvilágot persze a videojátékokban még nem érdemes remélni, hiszen irdatlan erőigényes folyamatokról van szó, az irány azonban már látható, és a következő generációra talán már el is érhetjük.

De nem ez az egyetlen, amivel az Epic sokkolni próbál!

A stúdió eddig is elég nagy szabadságot adott a Fortnite-kreátoroknak, hogy kiéljék a fantáziájukat, az új Unreal Fortnite Editorral viszont még tovább merészkednek. Az új szerkesztőprogram kizárólag PC-n lesz elérhető, viszont a pályaépítésbe a konzolos pajtások is becsatlakozhatnak, akik valós időben a pályaszintről segíthetik a munkát.

A pályákat pedig az Unreal Engine legújabb fejlesztéseivel lehet elkészíteni, a látványra tehát biztosan nem lesz panasz. Tulajdonképpen egy nagyon hasonló editort kapnak a játékosok, amit az Epicnél is használnak, amiben minden korábban a játékban látott tárgy rendelkezésre áll, sőt, az UFE-ben saját objecteket is használhatunk, amit valamilyen más 3D szerkesztővel készítettünk.

A játékosok tehát nem csak új pályákat, de akár egy teljesen új játékot is elkészíthetnek az Unreal Engine Fortnite-ra szabott verziójában. Ezzel pedig olyanok előtt is megnyílik a lehetőség, akiknek soha korábban nem volt tapasztalata a játékfejlesztésben.

 

Ha pedig mindez nem volna még éppen elég, akkor a Ninja Theory fejlesztői azt is bemutatták, hogy az Unreal Engine 5 és a Metahuman segítségével milyen valósághű arcjátékot képesek az éppen készülő Hellblade 2 főszereplőjének, Senuának kölcsönözni:

De nem ez az egyetlen elképesztő Unreal Engine 5 hírünk:

Soha nem látott részletességben alkották újra a Titanicot UE5-ben, amit ingyen lehet bejárni

 

×