Ha azt mondják, van 10 könnyű módja annak, hogy online kontenttel pénzt keress, hazudnak. Tényleg van 10 remek módja, csak egyik sem könnyű.

Ne ülj fel a hangzatos szövegeknek, amelyek tutihétszentségszázszázalékra ígérnek sikeres online pénzkeresést, csak olvasd el / nézd meg / hallgasd meg valójában SOSEM ingyenes útmutatójukat, és már megy is mint az ágybaszarás. Nem. Nem ilyen egyszerű, és ezen nincs mit vitatni, hiszen befektetett munka és pénz nélkül nem lesz sem több fizetős munkád, sem több pénzed.

Ez a tanács ingyen volt. A többiért sem kérünk pénzt,

pedig elég reális képed adnak arról, hogy milyen úton válhatsz pénzkereső tartalomelőállítóvá. Ha ránk hallgatsz, legelőször az influencer szót felejted el, és nem csak azért, mert már bőven elég van belőlük, hanem azért, mert a kifejezést már alaposan lejáratták világszerte – Magyarországon meg pláne. Jöjjön a valódi út 10 pontja (kösz a tippeket, Later.com!), amivel tényleg pénzkereső kontentgyártó lehetsz. Előre szólunk: melós lesz.

Forrás: Later.com

#1. Növeld a közösségi média fiókjaid számát!

Olyan egységes márkát kell felállítanod magadnak, ami minden platformon megállja a helyét és ugyanúgy néz ki a Facebooktól kezdve az Instagramon és a TikTokon át a YouTube-ig és a Twitchig. Minél több csatornán kommunikálsz, annál könnyebben koncentrálhatod a rád irányuló figyelmet és annál többféle felhasználót vehetsz rá, hogy kövessen téged.

Fontos, hogy elkötelezett közösséget kell kialakítanod: olyat, ami rendszeresen kíváncsi rád, mert egyszeri nézőkből és lájkolókból nem lesz stabil közönség. Épp ezért nem készíthetsz tartalmat egyik héten viráglocsolásról, a következőn meg motocrossról. Szóval a fő profilodnak nagyon egyértelműnek kell lennie, hogy működjön. E nélkül nem érdemes belevágni –

inkább várj még a tuti ötletig!

Ha megvan a fő profil, irány beregisztrálni az összes népszerű platformra, amin jelen akarsz lenni, hiszen ezekkel megvalósíthatod az ún. keresztpromóciót. Ami Instagramra készült, felhasználható YouTube-on is, vagy fordítva. Minden csatornádról terelheted a nézőket a másikra, így egyetlen stabil nézőn akár 5-6 feliratkozást is nyerhetsz a különböző alkalmazásokban. És mindehhez nem kell más, csak jól újrahasznosítható anyag, ami annak szellemében készült, hogy TikTokon ugyanúgy megállja a helyét, mint Reels-en. Fele meló, dupla közönség.

#2. Együttműködés más alkotókkal

A saját tartalmaid, még ha sikerült is elérned, hogy teljesen egyediek és csak a Te csatornáidra jellemzőek lehetnek, átfedésbe kerülhetnek más tartalomelőállítókkal, vagy – na jó – influencerekkel is. A velük való együttműködés segíthet abban, hogy közönséget vonzatok be egymásnak, másrészt azok az anyagok, amelyekben más ismert arccal szerepelsz együtt, törvényszerűen nagyobb nézettséget és felhasználói hűséget, tehát közvetve PÉNZT hoz.

A termékbemutatóktól és az online tanfolyamoktól az Instagram-ajándékozások megrendezéséig sok minden szóba jöhet, de mindenekelőtt érdemes kipróbálni az Instagram Collabs előnyeit. Ez a 2021 júniusában indított funkció lehetővé teszi, hogy egy másik Instagram-felhasználóval közösen készíts tartalmat, ami azt jelenti, hogy a bejegyzés mindkét profilon megjelenik.

#3. Adj el termékeket közvetve, a kontentedből!

Nem árulunk el túl nagy újdonságot azzal, hogy a közösségi média kiváló terep potenciális vásárlók szerzésére. Persze nem arra gondolunk, hogy kirúgott a csajod és megválnál a nálad maradt cuccaitól, hanem arra, hogy köss együttműködést webáruházakkal, akik közvetve, rajtad keresztül is tudják értékesíteni a cuccaikat.

Egy ZS kategóriás értékesítőképző első óráján kimondják, de ez speciel igaz: MINDENT el lehet adni, csak meg kell találni a módját, hogy hogyan triggereld a célcsoportot. Gondold át, mi az, ami jellemez téged és a közönséged – keresd meg a rátok jellemző közös dilit, és termékcsoportot! Ha ebből ajánlasz termékeket (lsd. beauty témájú vlogok, technológiai csatornák, stb.) senki sem fog reklamálni, hogy eladtad magad, hiszen a tartalmadból természetesen ered, hogy megkeresed a legjobb minőséget / legjobb árat a nézőidnek. És ha már megvan, miért ne tennél oda egy linket, hogy hova kell koppintani a vásárláshoz? Tiszta sor. Az sem hülyeség ám, ha létrehozol egy mellékes hírlevélszolgáltatást is, és oda csoportosítod át a termékjavaslatokat, de ebben a műfajban talán az ún. affiliate marketing a legfelkapottabb,

amikor egy-egy nyomkövető linkkel, vagy saját promóciós kóddal küldöd vásárolni a közönséged,

így a webáruházzal együtt te is tudni fogod, hogy mennyi jutalék jár neked a befejezett vásárlások után.

#4. Készíts exkluzív tartalmat Patreonra!

Úgy ám! Ha van kialakult közönséged, akik kellőképpen hűségesek hozzád, biztosan akadnak köztük olyanok, akik szívesen támogatnák a munkádat anyagilag is. Ennek a legtisztább módja az, ha létrehozol csatornatagságot, amihez némi juttatás fejében lehet csak hozzáférni, de ahhoz, hogy ez az előfizetőknek is megérje, attól eltérő tartalommal kell előállnod, mint amit az eleve és ingyen elérhető oldalaidon osztasz meg.

A biznisz az biznisz: akkor adnak érte pénzt, ha plusz szolgáltatást kapnak érte.

A bónusz podcast-epizódoktól a videóextrákon át az exkluzív cikkekig és vlogokig sok mindent csinálhatsz és általuk folyamatos bevételre tehetsz szert. És mennyi pénzt keres a legtöbb alkotó a Patreonon? A 2, 5 és 10 dolláros jutalmazási szintekkel – ha igazán jól csinálod – akár ezer vagy többezer dollárt is kereshetsz havonta.

#5. Márkaszponzoráció

A nagy létszámú követőbázissal együtt jár a befolyásolás lehetősége. Fontos: influencernek lenni valójában nem azt jelenti, hogy viccesen beszélsz, vagy mókásan rázod a segged a kamerába, hanem azt, hogy HITELES vagy a közönséged számára, így őket meg tudod győzni nálad reklámozó márkák mellett is.

Vigyázz milyen termékeket vállalsz fel! Ne légy a sokadik bohóc,

akinek mindegy mit aggatnak rá, csak fizessék meg érte, mert azzal feléled a jövődet, amit elvileg ugyanebben a műfajban tervezel – ha más nem, legalább mellékállásban, ugye? Közepes és nagy közönséggel a márkák hajlandóak egyre szebb összeget fizetni azért, hogy népszerűsítsd őket a közönséged körében. De ahogy ők is megválogatják kivel akarnak együtt dolgozni, neked se kell azonnal mindenre rábólintani, ami pénzszagot áraszt.

#6. Regisztrálj a platformok alkotói programjába

Facebook Creators, YouTube Shorts Fund, TikTok Creator Fund, stb. Többek között ezekkel a lehetőségekkel ismerik el a közösségi oldalak azt, hogy a tartalomkészítés IGAZI munka (te is ekként kezeld!), így a platformok hajlandóak fizetni a legjobban teljesítő posztokért. Mennyit keresnek az influencerek az alkotói alapokból?

Mivel az alkotói alapok viszonylag újak, még kevés információ látott napvilágot arról, hogy mekkora pénzkereseti lehetőség rejlik bennük, és különben is: elég sok mindentől függ. De ha van rá mód, hogy egy-egy nagyon eltalált tartalmad egy kis extra zsebpénzt fialjon, miért hagynád ki, nem?

#7. Juss bevételhez Instagram-előfizetéssel!

A Patreonhoz hasonlóan az Instagram is lehetőséget kínál arra, hogy az alkotók pénzhez jussanak exkluzív, előfizetéssel elérhető tartalmak készítésével. Ez ugyebár az Instagram Subscriptions szolgáltatás, ami új módja a pénzkeresésnek a tekercsekből és a feed-posztokból.

Elég nagy a szórás, hogy mennyit lehet kaszálni vele, és mindenképpen attól függ, hogy a követőidnek, akik hajlandóak pénzt adni a kontentedért, mennyi érsz meg, a havi 0,99 dollártól 99,99 dollárig. Vigyázz, hogy ne lődd nagyon fölé az árfolyamodat, abból pénz és sikerélmény sem lesz!

#8. Tanítsd azt, amihez értesz!

A Skillshare-en vagy más tanulási platformon (Thinkific, Udemy, stb.) pénzért oszthatod meg az ismereteidet másokkal. Ez több mint piacképes formula, hiszen online tanulni egyrészt menő, másrészt kényelmes, harmadrészt egyre népszerűbb opció azoknak, akik valamiben továbbképeznék magukat. a menő.

Az internet – sok más egyéb mellett demokratizálta a tanulási módokat is,

és ez jó, ráadásul jól használható pénzkeresésre! A legjobb az egészben az, hogy ehhez nem kell tantermet és irodát bérelned, vagy az otthonodban fogadnod a tanulni vágyókat, sőt, gyakorlatilag korlátlan mennyiségű diákod lehet. A legmenőbbek a Skillshare-en akár százezer dollárt is megkeresnek évente. Szerintünk valamivel kevesebbel is beérnéd, ha működne, szóval ne félj kipróbálni magad, ha valamiben piacképesnek érzed a tudásod, a főzéstől a korrepetáláson át a tanácsadásig.

#9. Promózd a posztjaidat közösségi média hirdetésekkel!

Fent erről beszéltünk: ahhoz, hogy pénzt keress, szinte biztosan költened is kell, de a közösségi média hirdetéseken keresztül legalább egyszerűen megtalálhatod a célközönségedet.

A Facebook Ads Manager segítségével olyan Instagram- és Facebook-felhasználókat találhatsz meg a hirdetéseddel, akik még soha nem hallottak rólad vagy a márkádról. Persze azok felé is küldhetsz fizetett posztokat, akik már eleve látogatják az oldalaidat, főleg, ha szorosabb kapcsolatot, hűséget szeretnél kialakítani bennük, és például vásárlásra akarod rávenni őket.

#10. Legyél tanácsadó, tréner, coach, vagy szabadúszó

A konzultációs szolgáltatás és a privát coaching nagyszerű módja annak, hogy a szaktudásodat átadd másoknak, teljes értékű videós mesterkurzus keretében. Miért ne kínálhatnál egyszerű portfólióértékelést? Vagy egy lépéssel tovább is mehetsz, és fogadhatsz egyéni tanácsadói videohívásokat.

A követőid biztosan értékelni fogják a lehetőséget, hogy szemtől szemben ülve tanulhatnak tőled. Persze belevághatsz szabadúszó munkába is, és UGC-ihletésű tartalmakat készíthetsz olyan márkák számára, amelyeknek szükségük van a médiatáruk bővítésére.

Korábban egyébként már tisztáztuk az influencer kérdést – ezt is olvasd el:

A Forbes Top 20 után tisztázzuk: a netceleb nem influencer – De akkor ki az?

 

×