A közösségi oldal vezetője is nagy pöfékelő hírében áll, ezért csak idő kérdése volt, hogy mikor jönnek a marihuána-reklámok.

A marihuána hatásait vizsgáló kutatások ugyan még mindig korai stádiumban vannak, de legalább az orvosi célú felhasználását több tudományos szakember próbálja átverni a politikai szereplőkön, döntéshozókon.

Egyre több tanulmány mutat rá ugyanis, hogy a THC-tartalmú kannabisz számos krónikus fájdalommal küzdő betegnek nyújthat hatékony és természetes fájdalomcsillapítást, de segíthetnek a különböző gyulladásos betegségek tüneteinek enyhítésében, és mivel a THC képes befolyásolni az agyi receptorokat, a depresszióval és szorongással küzdő emberek érzelmi állapotának szabályozásában is hasznosítható. Sőt, néhány kutató és orvos szerint a kannabinoidok a daganatos megbetegedések elleni küzdelemben is hasznosíthatók.

A tudomány álláspontjával azonosan a világ egyre több országában döntenek a marihuána dekriminalizálása, vagy bizonyos mértékű legalizálása mellett. Uruguay például 2013-ban teljesen legalizálta a marihuánát, Kanadában pedig 2018 óta legális az orvosi és rekreációs célú kannabisz használat, míg az Egyesült Államokban az utóbbi években kezdték el az erre irányuló folyamatokat: az 50 államból jelenleg 21-ben rekreációs célokra szabadon lehet használni a növényt, 37 államban pedig akár az orvos is felírhatja.

Részben emiatt döntött úgy a világ egyik legnagyobb közösségi platformja, a Twitter úgy, hogy a felületén mától kezdve szabadon mehetnek a marihuána-hirdetések.

 

Tudni kell, hogy amióta Elon Musk átvette a Twitter fölött az uralmat, a befektetők és a hirdetők is menekülnek az oldalról. Ez azért is óriási probléma, mert a platform fő bevételi forrását a reklámok jelentették, a mainstream vállalatok azonban nem szívesen költenék el a pénzüket egy egyre romló hírnevű, kvázi kiszámíthatatlan milliárdos játszóterén.

Muskról azonban mindenki tudja, hogy maga sem veti meg a marihuána pöfékelését, és mivel szemmel láthatóan Amerika-szerte is egyre több helyütt válik legálissá a fogyasztása, kvázi kézenfekvő volt elsőként nyitni az új, potenciális hirdetői csoport felé. Ezzel pedig a Twitter lesz az első közösségi oldal, ahol legálisan lehet marihuánát hirdetni.

A magyar felhasználók persze ebből szinte semmit nem fognak majd érzékelni, a kannabisz-reklámok ugyanis csak azokban az országokban jelenhet meg a felhasználóknak, ahol a törvény ezt engedi. Magyarországon csak a CBD tartalmú készítményeket engedélyezték, ezeket boltban is lehet kapni, és csak egyetlen THC tartalmú készítményt, a Sativexet írhatja fel az orvos – jellemzően szklerózis-multiplexben szenvedők számára. Minden másra a zéró tolerancia elve érvényesül.

via – Twitter

Ezt is olvasd el:

Nem minden magyar internetezik napi szinten, de aki igen, az sokat

 

×