Jobb később, mint soha! – tartja a mondás.

A tavaly nyáron megújult PS Plus játékszolgáltatás, amit a Sony a Game Pass ellenében és mintájára indított, összesen három csomaggal próbálja elcsavarni a játékosok fejét és pénztárcáját. Ott az Essential, ami tulajdonképpen a régi PS+ átnevezett verziója, van az Extra, ami egy az egyben az alap Game Pass PlayStationös megfelelője, illetve választhatjuk a Premiumot is, ami mindezeken túl játékstreaminget, egy retro játékkínálatot, és bizonyos teljes árú játékok próbaverzióit kínálja.

Az elmúlt hónapokban ez utóbbi és egyben a legdrágább konstrukciót számos kritika érte, amiért a Sony nem frissíti elég sűrűn és kellő mennyiségű játékkal a retro és a demós repertoárt, ami miatt sokan és vélhetően egyre többen leváltanak inkább az Extrára. A vállalat azonban láthatólag meghallotta a panaszokat, és bár még mindig bőven van hová fejlődni, egyre jobban ráhasal a Premium frissen tartására.

Az elmúlt hetekben például egy csomó kult-klasszikus érkezett a retro szekcióba, de a próbaverziók is izgalmas alkotásokkal gyarapodtak. Ilyen volt legutóbb a The Last of Us Part I, amivel a Premium-előfizetők 2 órát tölthetnek el anélkül, hogy megvennék a teljes programot, és most ilyen lett 2022 egyik, ha nem a legjobb játéka is, a God of War: Ragnarök.

A Premium-tagok a mai naptól kezdve 3 órára teljesen ingyen fejest ugorhatnak a Ragnarökbe, ha pedig bejött az északi mitológiában való kalandozás, akkor a vásárlás után ugyanonnan folytathatjuk, ahol abbahagytuk.

 

Ez a bővülés mindenképpen üdvözölendő, ugyanakkor egy újabb kemény kritikára is okot ad. A God of War: Ragnarök ugyanis tavaly novemberben jelent meg eredetileg, és a Sony legborsosabb árú, még a Game Pass Ultimate-nél is drágább játékszolgáltatásába, ami nem sokkal nyújt többet a riválisnál, négy hónappal később érkezett csak meg – mint demó.

Persze a Sony-nak akár lehet igaza is abban, hogy a AAA-s, tényleg irdatlan nagy mennyiségű pénzből elkészített szuperminőségű játékai ne jelenjenek meg azonnal a szolgáltatásban, hiszen azzal csak a játékeladásaikat kannibalizálnák. Viszont ha már van egy prémiumnak címkézett csomag, akkor nem ártana valóban akként is tekinteni rá.

Értem ezalatt, hogy a játékaik megjelenésével legalább a demó, a próbaverzió legyen elérhető a Premiumban, hisz az egy újabb jó ok arra, hogy a PS-tulajok előfizessenek rá, amellyel még a játékeladásokat is boostolhatnák – mivel, aki a végére akar érni a kb. 40 órás kampánynak, annak meg kell vennie.

Persze nem látok bele a Sony számaiba és statisztikáiba, de amíg a Microsoft a saját címeit azonnal és teljesen berakja a Game Pass-ba, addig a Sony négy hónappal később is csak egy demóval tud szolgálni – havi több, mint 5000 forintért cserébe.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Mi az a T-póz és miért állnak a játékokban mindig így a karakterek?

 

×