Egyszerűen felfoghatatlan, hogy mennyire megkülönbözhetetlenül valósághű dolgokra képes az Unreal Engine 5.

Az újabb generációs konzolok és videokártyák 2020-as megjelenéséhez képest viszonylag későn, 2022 áprilisában lett szabadon elérhető a kész Unreal Engine 5, ami korai hozzáférésben is csak 2021 elejétől volt használható. Az Epic Games szerint ez a játékmotor Mátrixos magasságokba repíti majd a játékipart, azaz a motorral olyan valósághű látványvilágot alkothatnak a fejlesztők, amit alig lehet megkülönböztetni a valóságunktól.

A cirka, nem egészen egy esztendő alatt a fejlesztővilág apraja-nagyja rávetette magát az új technológiára, amellyel mint kiderült, akár egyetlen hozzáértő személy is soha korábban nem látott dolgokat érhet el. Persze fotorealisztikus animációkat és képeket már korábban is tudtak készíteni a különböző 3D modellező szoftverek segítségével, játékba ültetni egy ilyen grafikát már közel sem olyan egyszerű mutatvány.

Az Unreal Engine 5 (+egy sor kiegészítő) segítségével azonban már ez sem lehetetlen, amit még konzolokon is sikerült példázni a Matrix Awekens techdemóval. Azóta viszont egy csomó másik, az UE5 erejét és tudását bemutató projekt született, közülük is kiemelendő a japán vasútállomásos demó, illetve a kommandós testkamerás FPS, melyek annyira élethűek lettek, hogy elsőre sokan el sem hitték, hogy amit látnak az nem egy valós kamerafelvétel.

Azonban ha sokáig nézzük őket, akkor itt-ott azért kiszúrhatjuk a kilógó lólábat. Ahogy viszont a fejlesztők egyre jobban kiismerik a program adottságait és lehetőségeit, úgy alkothatnak meg egyre jobb és valószerűbb környezeteket, vagy akár olyan techdemókat, melyek láttán az ember joggal kiálthat Mátrixot.

Nagyjából ez a helyzet Olivier Mourey, azaz 3Dystopia fotogrammetriai művészének legújabb projektjével, a Hacking Relity-vel, melyben soha nem látott részletességgel épít újra valós helyszíneket UE5-ben. Olivier ehhez a RealityCapture-t is segítségül hívta, ami valós képek-fotók alapján képes 3D-s objektumokat létrehozni, melyeket aztán könnyedén át tud ültetni az Epic programjába.

Az alábbi őrületes videót például 1500 helyszíni fotó alapján készítette, majd a feltextúrázott alapra még ráengedett némi ray tracinget (sugárkövetés ~ a fény valós részecskéinek viselkedését modellezi valós időben), amitől még élethűbb lett a demó. A végeredmény minden túlzás nélkül teljesen megkülönböztethetetlen a valóságtól:

Még meglepőbb lehet, hogy mindezt összesen 10 napba telt megcsinálnia.

Az Oliviernek egyébként nem ez az egyetlen alkotása. Korábban már készített egy hasonló demót egy történelmi francia városrészről, illetve egy várról is (lentebb megnézheted őket) – mindegyiket a RealityCapture-rel Unreal Engine 5-ben. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy ezek egyelőre csak techdemók, melyek a technológia képességeinek tesztelgetéséről szólnak. A futtatásukhoz egy átlagos képességű PC vagy egy konzol egyáltalán nem lenne elegendő, így videojátékokban ilyen látványt egyelőre még senki ne reméljen.

 

 

via – 80.lv

Ezt is érdemes elolvasnod:

8 videojáték, amiről azt mondtuk: “ennél szebb már SOSE lesz” – aztán mégis

 

×