A Matrix: Awekens technológiai demó tényleg fantasztikusan néz ki, de nagyon úgy tűnik, hogy az újgenerációs konzolok még nem igazán állnak készen az újabb generációra.

Bizonyára mindenki hallott már a napokban megjelent Matrix: Awekens címre keresztelt „játékról”, amely tulajdonképpen az első igazi Unreal Engine 5-ben készült ízig-vérig újgenerációs játszható alkotás, ami elérhető PS5-ön és Xbox Series konzolokon.

Persze játéknak a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetjük, hiszen kvázi majdnem minden hiányzik belőle, ami igazán azzé tenné, de mint az újabb konzolgeneráció grafikai jövőjét bemutató natívan játszható techdemó, kifejezetten kiváló. Na meg remek promóció is egyben az újabb mozifilm premierjének apropóján.

A Matrix: Awekens azt hivatott prezentálni számunkra, hogy az 1999-ben bemutatott jövőbeli virtuális világ már egyáltalán nem egy elérhetetlen álom. Sőt, erre már az újabb konzolok is képesek. Legalábbis, ha a grafikáról van szó, ami finoman szólva is félelmetesen valósághű. A demó az első film jeleneteivel indít, ami sokakat meg is tévesztett és azt hihették, hogy bevágott részletek voltak, pedig erről közel sincsen szó.

Sok helyen ugyan még kilóg a lóláb, például a szájmozgás, a ruhák gyűrődése és a hajak sem az igaziak, de mindennek ellenére egészen elképesztő, amit láthatunk. A spanyol összehasonlításokat készítő csatorna, az ElAnalistaDeBits ennek örömére el is készítette a film vs. játék anyagát, amely során egymás után táthatjuk óriásira a szánkat.

 

Itt azonban nem állt meg, és azt is megvizsgálta, hogy az elképesztő grafikán túl technikailag hogyan zongorázik konzolokon a Mátrix. Az eredmény pedig nemcsak meglepő, de kifejezetten problémás is.

Mint alább láthatjuk, a grafika valóban pazar, a környezet, a város, meg úgy minden tényleg ultra-realisztikus. Ezeket persze temérdek trükkel érik el, de az átlagjátékost a legkevésbé sem érdekli, hogy a kulisszák mögött pontosan mi történik. Ami jobban foglalkoztatja az az, hogy milyen teljesítménnyel fut, ez pedig már aggodalomra adhat okot.

Mivel ez egy techdemó, azt a célt hivatott szolgálni, amit fentebb már ecseteltem: az előttünk álló generációt. Nos, ha tényleg ez vár ránk, akkor jobb mielőbb felkötni a gatyát, mert nem lesz benne köszönet. A Mátrix demó ugyanis borzalmasan, de inkább katasztrofálisan fut az újgenerációs erőgépeken.

Sokszor még a 20 FPS tartása is kihívás, ami egy olyan cím esetében, amelyben kvázi az ide-oda, fel-alá rohangáláson kívül mást nem tud csinálni a játékos, az egészen csúnya dolog. Meglepő, de Xbox Series S-en fut a leggördülékenyebben a demó, ami ugyan 1-2 FPS-t hajlamos engedni, de általánosságban fixen tartja a 30 képkockát/másodperc. Ez pedig a nagyok árnyékában parádés teljesítmény.

Ebből persze messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni, hiszen még évekre vagyunk attól, hogy teszem azt, egy igazi, nagy nyílt világú játék így nézzen ki. Mindenesetre azt már láthatjuk, hogy a bivalyerősnek szánt konzolok nem feltétlenül fogják tudni beváltani a hozzájuk fűzött reményeket, melyek hasonló látványt ígértek 4K-ban 120FPS-el. Én legalábbis úgy vélem, hogy ha egy erőt és jövőt demonstráló techdemót prezentálnak, annak illett volna probléma nélkül futnia.

Te kipróbáltad már a Matrix: Awekens techdemót? Mi a véleményed róla?

Játék vs. valóság! – Így néznek ki a valóságban a Forza Horizon 5 helyszínei

 

https://leet.hu/xmas/

×