A felmérésben igazán csak egy ijesztő adat van: az, hogy már 4 éves kortól mérhető a platform népszerűsége. Minden más eredmény várható, mégis lenyűgöző.

Remélem nem vagyok egyedül azzal, hogy ijesztőnek találom a TikTok közönsége körében végzett felmérést. Nem, nem azért, mert károsabb lenne bármely más közösségi média platformnál, és azon is felül tudok emelkedni, hogy a TikTokot üzemeltető kínai ByteDance (és talán minden, felhasználókról szerzett információ) potenciálisan be van csatornázva a kommunista államapparátus megfigyelőrendszereibe. Az igazán nagy bajom ott kezdődik, ahol a felmérés alsó korhatára.

Ez ugyanis 4 év.

Tehát ennyi idős kortól már jól mérhető a TikTok, ezáltal a közösségi médiahasználat, aminek a korhatára jobb helyeken 12 év (kellene, hogy legyen). Mély megvetéssel gratulálok minden szülőnek, aki már írástudatlan, négy éves gyermekét is felengedi a social mediába! Aztán továbblépek és mutatom az adatokat!

A HVG a Qustodio adatait szemlézve vette észre, hogy a 4–18 év közötti gyerekek világszinten naponta átlagosan 107 percet videóznak a TikTokon, így a platform népszerűsége töretlen, olyannyira, hogy 2020 júniusa óta ez a korosztály egyre több időt tölt a ByteDance alkalmazásában. A számok a TechCrunch szerint már régen verik az összes többi említésre méltó videó streaming szolgáltatást:

a 4-18 évesek úgy töltenek napi 107 percet a TikTokon, hogy közben a YouTube 67, a Netflix 48, míg a Disney+ 40 percre szorult vissza.

Hasonló a tendencia a közösségi média alkalmazásoknál is: a fenti korosztály Snapchaton 72, Instagramon 45, Facebookon 20, Pinteresten 16, míg Twitteren 10 percet tölt naponta. Érdemes kiemelni azt is, hogy a kínai app betiltását nemzetbiztonsági okokból (lsd. fenn: „be van csatornázva a kommunista államapparátushoz”) fontolgató USÁ-ban az átlagnál több, 113 perces a napi tartalomfogyasztás.

Mint tudjuk, a TikTok népszerűségének növekedése arra késztette a nagy tech vállalatokat, hogy saját rövidvideós szolgáltatásokkal álljanak elő. Az Instagramnál megjelent a Reels, a YouTube-nál pedig a YouTube Shorts. Kérdés, hogy ennyi elég lesz-e ahhoz, hogy megéljenek egy TikTokon szocializálódó új generáció felcseperedése után.

Az USA, ha egyelőre lopakodva is, de elkezdte kiszorítani a TikTokot:

Törvényi tiltást kapott a TikTok Amerikában: ezekről a készülékekről kötelező eltüntetni

 

×