Az Apple dedikált felülettel rendelkezik az ilyen esetekre.

Annak ellenére, hogy az Apple kifejezetten szűri az átveréseket tartalmazó alkalmazásokat, így is beleszaladhatunk hibás vásárlásba. Könnyen lehet, hogy nem is a fejlesztőket okolhatjuk ezért, csupán mást vártunk a megvásárolt applikációtól. Most, hogy az Apple áruházában ismételten áremelkedésre készülhetünk, nem árt duplán meggondolnunk, mire is csapnánk le az App Store-ban.

Szerencsére akkor sincs minden veszve, ha kellő körültekintés után is sikerült számunkra nem megfelelő alkalmazást vásárolnunk. A Steam vagy épp a Google Play áruházakhoz hasonlóan az almás ökoszisztémában is lehetőségünk van pénzvisszatérítést kérnünk. Az esetek jelentős részében ráadásul teljesen automatikusan végigjárható a folyamat jelentős része. Nem kell felesleges levelezést vagy üzengetést folytatnunk a Supporttal, dedikált aloldalt készített az Apple az ilyen esetekre.

Nézzük is, hogyan kell visszakérnünk a megvásárolt alkalmazások árát!

A folyamat megkezdése

Szerencsére pár kattintással eljuthatunk a számunkra megfelelő oldalhoz. Ehhez nem kell más tennünk, mint az alábbi lépéseken végigszaladni:

  1. Nyissuk meg az App Store alkalmazás iPhone / iPad készülékeken
  2. Válasszuk ki a középső, Appok névre hallgató menüpontot
  3. Görgessünk le az előbukkanó felület aljára
  4. Itt pedig a Visszatérítés igénylése menüpontot kell kiválasztanunk

Ekkor a Safari (vagy az alapértelmezett) böngésző az Apple dedikált aloldalára visz minket. Ezt külön is elérhetjük a reportaproblem.apple.com címen, ám nem biztos, hogy mindenki megjegyzi elsőre a domaint. A dedikált oldal magyar nyelven is elérhető, így nem lesz nehéz dolgunk.

Visszatérítés igénylése

  • Jelentkezz be a reportaproblem.apple.com weboldalon.
  • Koppints vagy kattints  „A következőt szeretném tenni”: elemre, majd válaszd ki a Visszatérítés kérése lehetőséget.
  • Válaszd ki, hogy miért kér visszatérítést, majd kattints a Tovább lehetőségre.
  • Válaszd ki az alkalmazást, az előfizetést vagy az egyéb elemet, majd válassza ki az Elküldés lehetőséget. Ha olyan előfizetés összegét vonták le, amelyre már nincs szükséged, akkor is lemondhatod az előfizetést.

Előfordulhat, hogy valamiért nem sikerült a visszatérítés, ez az alábbi okok miatt lehetséges:

  • Amíg a terhelés függőben van, nem lehet visszatérítést kérni. Miután megtörtént a terhelés, érdemes ismét megpróbálkoznod.
  • Az is előfordulhat, hogy kiszaladtál a visszatérítés idősávjából, ez általában 30 és 90 nap között mozog.
  • Ha nem fizettél ki egy rendelést, ki kell fizetned, mielőtt visszatérítést kérhetnél. Szükség lehet a fizetési információk frissítésére.
  • Ha nem tudod, miért terhelték meg a számládat, érdemes leellenőrizni a családtagok vásárlásait. Ha te vagy a család „adminisztrátora”, koppints vagy kattints az Apple ID gombra, majd válaszd ki az „Összes” lehetőséget. Ekkor elédtárulnak a megosztott fizetési módhoz kapcsolódó vásárlások.

Az Apple általában 48 óra alatt elbírálja a kérések, nem igazán szokták megtagadni a visszatérítést. Aktívan figyelik azonban azokat, akik indokolatlanul sokszor játszák el a fenti lépéseket, egy idő után nekik nagyobb eséllyel dobják vissza a kérelmüket. A kérelmek állapotát a https://reportaproblem.apple.com/status oldalon követhetjük nyomon.

Drágul minden:

×