Kukacos az alma? - Így kérheted vissza az iPhone alkalmazások árát
Az Apple dedikált felülettel rendelkezik az ilyen esetekre.
Az Apple dedikált felülettel rendelkezik az ilyen esetekre.
Az Apple dedikált felülettel rendelkezik az ilyen esetekre.
Annak ellenére, hogy az Apple kifejezetten szűri az átveréseket tartalmazó alkalmazásokat, így is beleszaladhatunk hibás vásárlásba. Könnyen lehet, hogy nem is a fejlesztőket okolhatjuk ezért, csupán mást vártunk a megvásárolt applikációtól. Most, hogy az Apple áruházában ismételten áremelkedésre készülhetünk, nem árt duplán meggondolnunk, mire is csapnánk le az App Store-ban.
Szerencsére akkor sincs minden veszve, ha kellő körültekintés után is sikerült számunkra nem megfelelő alkalmazást vásárolnunk. A Steam vagy épp a Google Play áruházakhoz hasonlóan az almás ökoszisztémában is lehetőségünk van pénzvisszatérítést kérnünk. Az esetek jelentős részében ráadásul teljesen automatikusan végigjárható a folyamat jelentős része. Nem kell felesleges levelezést vagy üzengetést folytatnunk a Supporttal, dedikált aloldalt készített az Apple az ilyen esetekre.
Nézzük is, hogyan kell visszakérnünk a megvásárolt alkalmazások árát!
Szerencsére pár kattintással eljuthatunk a számunkra megfelelő oldalhoz. Ehhez nem kell más tennünk, mint az alábbi lépéseken végigszaladni:
Ekkor a Safari (vagy az alapértelmezett) böngésző az Apple dedikált aloldalára visz minket. Ezt külön is elérhetjük a reportaproblem.apple.com címen, ám nem biztos, hogy mindenki megjegyzi elsőre a domaint. A dedikált oldal magyar nyelven is elérhető, így nem lesz nehéz dolgunk.
Előfordulhat, hogy valamiért nem sikerült a visszatérítés, ez az alábbi okok miatt lehetséges:
Az Apple általában 48 óra alatt elbírálja a kérések, nem igazán szokták megtagadni a visszatérítést. Aktívan figyelik azonban azokat, akik indokolatlanul sokszor játszák el a fenti lépéseket, egy idő után nekik nagyobb eséllyel dobják vissza a kérelmüket. A kérelmek állapotát a https://reportaproblem.apple.com/status oldalon követhetjük nyomon.