A YouTube nagyon szeretné totálisan leuralni a streaming szolgáltatások nem kevéssé túltelített mezőnyét.

Már Magyarországon is egyre nagyobb probléma a streaming szolgáltatások túltelítettsége, pedig hazánkban csak és kizárólag a legnagyobb platformok érhetőek el. A Roku, a Hulu, az ESPN+, a Peacock, a Curiosity Stream, a Mubi vagy a Crunchyroll hivatalosan nem támogatottak errefelé, ami egy hozzánk hasonló icipici piacon talán nem is akkora probléma.

Aztán ott van még a Spotify és a YouTube Premium, melyeket ugyan nem szoktunk a fentiek mellé rakni, de hasonló streaming szolgáltatásokat nyújtanak. Utóbbi esetében az összevetés azonban még inkább indokolttá válik, ugyanis a The Wall Street Journal szerint a Google tulajdonában álló videómegosztó egy újabb streaming platformot szeretne elindítani.

Ez egyébként nem is annyira meglepő fejlemény, mint amilyennek elsőre tűnik, hiszen a videómegosztón egy ideje már lehet pénzért vásárolni és kölcsönözni filmeket, illetve az Amerikában elérhető YouTube TV-vel egy sor népszerű fizetős tévécsatornához és tartalmaihoz lehet hozzáférni. Az új szolgáltatás, amely egyelőre a FAST nevet viseli annyiban lesz más,

hogy az ingyenesen elérhető tévécsatornákat, azok sorozatait és filmjeit gyűjti össze egyetlen és szintén ingyenes, de reklámokkal tarkított hubra.

A FAST korlátozott tartalommal egyelőre tesztfázisban tart, és elsősorban az amerikai piacon lesz elérhető – Magyarországon egy ideig valószínűleg nem fog elindulni. A YouTube TV például már 2017 óta létezik, de hasonló, a lokális piacot és igényeket célzó szolgálatás itt azóta sem indult.

„Jelenleg egy kisebb kísérletet folytatunk, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a platformon kínált sokféle tartalom mellett ingyenes, reklámokkal támogatott lineáris csatornákat is nézhessenek”. – mondta a YouTube egy munkatársa a WSJ megkeresésére. Azt is hozzátették, hogy ilyen formában nemcsak hagyományos filmeket és tévéműsorokat, hanem sporteseményeket és egyéb alkotói tartalmakat is szeretnének a FAST kínálatába rakni.

A Nielsen mérései szerint a YouTube a streaming szolgáltatásokba való belevágásával a többi platformot is messze megelőzte. A nézettségi statisztikák alapján ugyanis a YouTube már a harmadik egymást követő hónapban előzte meg a Netflixet Amerikában.

 Ezt is olvasd el:

Brutális évnyitás – Íme az összes film és sorozat, ami januárban jön a Netflixre

 

×