A fejlesztőknek elegük lett a ragadozó játékkiadókból, akik minden vért ki akartak szívni a Vampire Survivor-ból, sőt szét is lopták.

Ha emlékszel a tavaly decemberi The Game Awards jelöltjeire (ha nem, itt segítünk), a poncle stúdió fejlesztette Vampire Survivors ígéretes szereplője volt a Legjobb független premier kategóriának. Nem véletlen ugyanakkor, hogy a nagy kiadókat végül messze elkerülték, és

mobilra már ingyenesen jelentették meg a game-et

írja a Gaming Bible. A fejlesztők a 2022-es eredményeket ünneplő, Steamen közzétett bejegyzésükben említették meg, hogy hiába kísérte közfelkiáltásos elismerés a szakmában a VS-t, a PC-re és Xbox-ra megjelent kiadás után a mobilos verziót kénytelenek voltak tök ingyen forgalmazni. Most az is kiderült, hogy miért.

Forrás: poncle

A csodás retró hangulatú túlélő játék (30 percig kell ellenállni támadó ellenségek újabb és újabb hullámainak), nagyon eltalált zenével, izgalommal és könnyű játszhatósággal rendelkezik. Pont valami olyasmi, amit minden kiadó szívesen látna a saját istállójában, csak éppen más kereskedelmi szemlélettel, mint amire a készítők vágytak.

„Nem sokkal a VS kezdeti sikere után elkezdtem keresni egy üzleti partnert, akivel együtt dolgozhatnánk a játék mobilverzióján, de senki, akivel beszéltem, nem volt hajlandó elfogadni azt az egyáltalán nem mohó bevételszerzési stratégiát, amit kitaláltam”

– írja a poncle alapítója. Luca Galante bár nyíltan nem mondta ki, sejthetjük mit érezhetett, amikor a játékát egy az egyben koppintó másolatok kezdtek el feltűnni, miközben ő még mindig ott állt partner nélkül, csak mert nem volt olyan kapzsi, mint mindenki más.

Forrás: poncle

A fejlesztő kifejti: a maga részéről azzal lett volna elégedett, ha a game – a lehető legőszintébb megoldással – rögtön fizetős, ám a néhány dolláros díj egyszeri leszurkolása után békén hagyja a játékost, aki online és offline, álló és fekvő helyzetben is örökre használhatja. Ezt a modellt végül nem alkalmazhatta, hisz’ független kiadásra kényszerült, mielőtt az ötletét lenyúló másolatok miatt elfogyna körülötte a levegő.

A reklámokat tukmáló, folyton fizetésre ösztönző, ragadozó bevételszerzés helyett minimális monetizáció, opcionális reklámmegtekintés került a játékba, mivel nem akartak beállni a ma divatos pénzszivattyús game-ek sorába. Dicséretes!

Tavaly volt még egy hasonló, de könnyfakasztó eset. Emlékszel?

Szép búcsú: halála után ingyenessé tették az indie fejlesztő játékait

 

×