Nem csak az üzletláncok bevétele növekedett idén, de a magyarok is több műszaki terméket vásároltak, mint tavaly.

Hiába a kőkemény infláció, a termékek árának drasztikus ls hipergyors emelkedése, a magyar vásárlók idén többet költöttek mint 2021-ben. Legalábbis ez derül ki a MediaMarkt szokásos év végi riportjából, amely szerint továbbra is nagyon kelendőek voltak a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, de a legnagyobb fejlődést a az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportjában figyelték meg.

Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója szerint nemcsak a bevétel növekedett (ez az áremelkedés miatt egyébként is így lett volna), de egyes termékekből darabszámra is több került eladásra, mint az előző év azonos időszakában.

A tévéken belül egyébként jellemzően a 4K UHD-s készülékeket keresték, kifejezetten a nagyobb 55” és afeletti képátmérővel. Ezekből pedig többet is adtak el, mint korábban, melyet a vállalat a Black November akciós időszak, a foci VB, valamint a karácsonyi vásárlások együttállásának tulajdonít. Az UHD-s termékek átlagos kosárértéke 223 ezer forint volt. Hasonló arányban költöttek laptopra is, melyekért jellemzően 248 ezer forintot szántak a magyar vásárlók.

Feltehetően az állami lakásfelújítási támogatás hatására a beépíthető háztartási nagygépek eladása sem csökkent, egyes kategóriában még emelkedni is tudott. A beépíthető tűzhelyek, főzőlapok mind eladott darabszám, mind pedig volumen növekedést tekintve bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. Ugyanakkor mosógépből is kiemelkedően sokat adtak el, ahogyan a porszívókból is – utóbbiból a porzsák nélküli, illetve az álló porszívók voltak a legnépszerűbbek 2022-ben.

Az elektromos rollerek messze túlteljesítették a várakozást: több mint kétszer annyit adtak el belőlük, mint tavaly. A vezeték nélküli fülhallgatókból 70%-kal, az instant kamerákból 40%-kal, a hajszárítókból 17,4%-kal, játékkonzolokból 16%-kal, okostelefonokból pedig 10%-kal szórtak ki többet, mint 2021-ben.

Külön érdekesség, hogy a koronavírus-járvány során megnövekedett online forgalom után a vásárlók idén visszatértek az üzletekbe: az eladások 80%-át bonyolították valamelyik MediaMarkt üzletben.

Ezt is olvasd el:

Több Aldiban is egymást taposták az emberek egy híres youtuber terméke miatt

×