Az ismert videós követői szerint irreálisan sokat kér egy szimpla pulcsiért, csak azért mert ő csinálja.

Dancsó Péter, Magyarország egyik legismertebb és legnagyobb Youtubere egy videóban jelentette be, hogy saját ruházati márkát indít Hypernova néven. A megnevezés egyébként onnan jött, hogy a ruhadarabokat az űrutazás és a jövő inspirálta, így az első pulcsik is a klasszikus, űrhajósok által viselt szkafandereket idézik – a szabásmintákat is onnan emelték át.

Dancsó azonban nem szarral gurigázik, szerinte a Hypernova egy „rendes prémium dizájner” márka, ami ez esetben nem csak egyes darabok jó minőségű anyaghasználatát, hanem az árazását is jól körülírja. A hivatalos webshopban egyelőre csak zoknikat és pulcsikat találni, ezek viszont nem az áltagos magyar pénztárcához lettek belőve.

Egyetlen pár lábravalóért ugyanis 3990 forintot, az egyszerűbb kapucnis, Second Ascendantra keresztelt pulcsiért 39.900 forintot, míg a First Ascendant – azaz a jelenlegi zászlós – pulóverért 49.900 forintot kér.

Az RTL szemlézett egy kicsit a bejelentő videója alá érkezett kommentekből, ahol keményen kritizálják a videóst az árazásért, sokak szerint Dancsó elvesztette a kapcsolatot a magyar valósággal, illetve azt is megemlítették, hogy a termékeket legalább annyira túlárazta, mint amennyire saját magát értékeli fel másokhoz képest.

 

Szó, mi szó, ezekben lehet némi igazság, valószínűleg több, mint kevesebb, ugyanakkor ezek az árak a magyar dizájner-közösségekben egyáltalán nem irreálisak, főleg, ha a márkának a tulajdonosa és haszonélvezője az ország egyik legnagyobb influenszere. Ugyanakkor Dancsó védelmére szóljon, hogy ezek a ruhadarabok nem fast fashion modellek, azaz nem folyamatosan esnek le a gyártósorról, így a készletek is limitáltak.

Hogy pontosan mennyire, azt nem tudhatjuk, de a cikk írásakor például a kétféle zokniból már egyiket sem lehet kapni. Valószínűlg hasonló sors vár az egyedi pulcsikra is, hiszen a több mint egymillió YouTube-feliratkozója, a több mint 400.000 Insta-, és 77.000 TikTok-követője között egész biztosan bőséggel akadnak olyanok, akiknek nem okoz problémát kimeríteni a limitált készleteket.

Mindettől függetlenül persze indíthatott volna egy budget kollekciót is, amit a kevésbé eleresztett rajongói is megengedhetnek maguknak – bár igaz, hogy a Hypernova márkával egyértelműen nem az olcsóbb ruházati piacot célozza.

Egyébként a tartalomgyártók mostanság egyre több hasonló brandet indítanak: Zsozeatya például az NBER energiaitallal és üccsivel hódít, aminek most jött ki a limitált téli verziója, míg Radics Peti egy zenei albummal és egy saját sörrel rukkolt elő a napokban.

Már miatt azonban abszolút jogosan lehet kritizálni a videóst:

Hazudik-e Dancsó Péter az Unicumról, amikor azt Zsozeatya alázásával reklámozza?

Borítókép: Forbes

×