Ha nem szeretnél közel 30.000 forintot kipengetni a legújabb Need for Speedért, akkor jobb, ha tudod, hogy kategóriákkal olcsóbban is kipörgetheted.

Volt idő, amikor a Need for Speed az autós játékok királya volt, az utóbbi igen hosszú időszakban viszont már csak halovány árnyéka régi önnön magának. Az NFS-sorozat mellett úgy tűnik eljárt az idő, de legalábbis már nem különösen képes tartani a lépést az olyan konkurenciákkal szemben, mint például a Forza Motorsportból leágazott Horizon.

Az NFS lejtmenetét nagyjából a Rivals című 2013-as résztől eredeztethetjük – ez volt az az etap, amit már nem a Burnoutos Criterion egymaga, hanem a Ghost Games-szel közösen készítettek. Ezt követően viszont a Ghost Games átvette a stafétát, viszont egyetlen programjukkal sem sikerült meghozni a nagy áttörést vagy a széria megújítását. A 2015-ös simán csak Need for Speed, a ’17-es Payback, és a ’19-es Heat mind-mind csalódás lett, így a következő játékról inkább levették a csapatot, hogy újra a Criterion próbálkozzon új életet lehelni a jobb napokat látott franchise-ba.

Így született meg a rajzfilmes, de inkább graffitis effektekkel operáló Unbound ötlete, ami ha nem is teljesen gondolja újra a Need for Speedet, de kellő mennyiségű újdonsággal és formabontó megoldással próbálja meg elrabolni a sebesség szerelmeseinek szívét. Hogy ez mennyire fog sikerülni, az még kérdéses, hiszen még csak épp pár napja jelent meg, az előzetes visszajelzések mindenesetre azt mutatják, hogy ha nem is lett tökéletes az Unbound, azért valamelyest végre sikerült visszatalálnia a sorozat lényegi részéhez, gyökereihez.

 

A Need for Speed: Unboundot egyébként minden célplatformon (Xbox Series, PS5, PC) be lehet szerezni – dobozosan még a LEET Shopból is meg lehet rendelni, viszont érdemes tudni, hogy ez az első NFS, ami már a megemelt 70 eurós árcédulával került a boltokba.

Azaz közel 30.000 forintot kérnek el érte teljes árán, és bizony egy esetleges akció is nagyon messze van még.

Persze a gaming sosem tartozott a legolcsóbb hobbik közé, azért ez az árazás különösen kényelmetlen lehet – főleg nekünk, magyaroknak, főleg a jelenlegi gazdasági helyzetben. Viszont van egy másik módja, hogy ki lehessen játszani az Unboundot, vagy minimum egy alapos próbakörre elvinni anélkül, hogy ki bárkinek is ki kelljen perkálnia a súlyos tízezreket.

Ezt a csodatrükköt úgy hívják, hogy EA Play, azaz a kiadó saját játékszolgáltatása, ami hasonlóan működik a Ubisoft megoldásához. Azaz néhány ezer forintért cserébe hozzáférhetünk az EA szinte összes játékához – kivéve a legfrissebb megjelenéseket. Viszont, minden előfizető 10 órányi trialt kap az új címekhez. Még egy viszont! az EA Play-ért közvetlenül nem is kell fizetnünk, az ugyanis a Game Pass Ultimate csomagjának a része, vagyis aki erre befizet, annak szintén jár az EA-s próbaidő.

A Game Pass Ultimate csomag viszont az első előfizetőknek mindösszesen 300 forintba kerül, azaz 10 órányi NFS: Unbound mindössze ennyiért is kiváltható.

És miért is jó ez?

Nos, mert az eredeti ár töredéke csupán, na meg azért, mert a How Long to Beat előzetes statisztikái szerint a játék sztorimódja 10-12 óra alatt is simán kipörgethető. Nyilván a lényeg a multiplayer, így aki azzal szeretné csapatni, akár abban is elmerülhet, viszont a 10 óra lejárta után kénytelen lesz megvenni, ha továbbra is szeretne mások ellen versenyezni.

Az viszont, aki csak végig akar száguldani a sztorin, érdemes lehet egy Game Pass Ultimate-et váltania, hiszen ennél olcsóbban semmilyen hivatalos forrásból nem fog tudni belépni az Unboundba. Ha pedig már úgyis ott vagyunk, akkor érdemes lehet szétnézni a szolgáltatás kínálatában, hiszen egy csomó remek játékot lehet végigjátszani, miután végeztünk a 10 órás száguldozással.

Ezt is olvasd el:

A románokat és a szlovákokat is verték a MAGYAR Twitch-streamerek novemberben

 

×