Metaverzum élőben: ne lepődj meg, ha pixeles emberek jönnek szembe az utcán!
Egy divattervező kreativitásának hála hamarosan mind úgy nézhetünk ki a valóságban, mintha most ugrottunk volna elő a Minecraft-ból.
Egy divattervező kreativitásának hála hamarosan mind úgy nézhetünk ki a valóságban, mintha most ugrottunk volna elő a Minecraft-ból.
Egy divattervező kreativitásának hála hamarosan mind úgy nézhetünk ki a valóságban, mintha most ugrottunk volna elő a Minecraft-ból.
A Loewe új, pixeles ruhakollekciójának köszönhetően mostantól a való életben is viselhetsz olyan ruhákat, amilyeneket az avatárod a metaverzumban, vagy bármely random karakter a Minecraft-ban. Baromi zavarba ejtő holmik, de egy biztos: aki ki akar tűnni a tömegből, ezzel biztosra megy!
A ruhacsaládot a 99 Problems szerint tényleg a Minecraft ihlette, és elsősorban a közösségi média megszállottjainak szánják. Mivel egyelőre csak a Párizsi Divathéten voltak láthatók, eltart egy darabig, mire ilyen öltözékek a boltokban is megjelennek, viszont hiszünk az iparág egymás kreatív ötleteit gátlástalanul lenyúló valóságában, szóval
a „hamisítványok” szerintünk elég hamar elérnek majd a hétköznapi vásárlókhoz.
Bevallom, teljesen hülye vagyok a divathoz, de józan ésszel nehéz elképzelni, hogy ezeket a formákat miképpen fogják konfekció ruhákra is ráerőltetni. Az meg végképp lehetetlennek tűnik, hogy megőrizzék alakjukat, pl. 1-10 mosás után. Első tippre: itt csak egy kifejezetten a Divathétre készült, kereskedelmi forgalomba soha nem kerülő kollekcióról van szó. Viszont elképesztően bizarr élmény, és akkor is kissé ijesztő látvány, ha épp’ egy csinos modell lány sétál feléd benne:
Next in line is a creative pixel collection from the Spanish fashion house Loewe. Does it remind you of something? That's right, the best-selling game in the world, Minecraft. The collab is not official – the toy rather served as a source of inspiration. #wtf #minecraft pic.twitter.com/mciUb4Mm8f
— Alexander Gorbenko (@A_Seigniorage) October 3, 2022
A kollekció virtuális ihletésű pulcsikat, pólókat és nadrágokat tartalmaz, és tényleg olyan optikai csalódást idéz elő, mintha a viselője a valóságban vette volna fel a metaverzumban vásárolt digitális ruhadarabot. De a Loewe csak az egyik a nagy divatházak közül, amelyik ihletet kapott a virtuális valóságtól. A Burberry luxusmárka például nemrég kötött szerződést a Roblox-szal arra, hogy hozzájuk vág egy csomó dizájner táskát. Az együttműködés limitált szériás termékeket eredményezett, amelyek kialakítása
a Burberry szerint „a kreativitásban és az önkifejezésben gyökerezik”.
A táskák a márka ikonikus Lola sorozatának digitális változatai voltak, és ez az első termék, amivel a Burberry átlépett a metaverzumba. Ne ígérd meg a csajodnak, hogy kap egy igazit karácsonyra: a legolcsóbbat sem veheted meg 500-600 ezer forintnál olcsóbban!
A jelenlét a virtuális valóságban jó ötletnek tűnt Karlie Kloss topmodell számára is, úgyhogy gyorsan „nyitott” a Roblox-ban pár pop-up boltot, amiket a Karlie’s Fashion Klossette Designer Showcase névre keresztelt virtuális eseményen leplezett le. A fizikailag nem is létező ruhakollekciót Builder Boy digitális divattervező (?) készítette a metaverzumhoz.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Utóbbi a Vogue-nak azt mondta, hogy Kloss-szal „az utcai ruházatból, a Miami flex kultúrából és a trópusi hangulatból” merítettek ihletet. A jelenséget teljesen időszerűnek tartja a névadó modell is, aki szerint ha egyelőre össze is vagyunk zavarodva a metaverzummal kapcsolatban, „a valóság az, hogy már mélyen elmerültünk egyfajta virtuális kapcsolatteremtésben és kommunikációban”. És ezen nem nagyon van mit vitatni.
A zavarunk viszont nem múlik.
Mert csak most jövünk rá, hogy a digitális divat megjelenése a valóságos valóságban sokkal meghökkentőbb, mint fordítva (lsd. fent a Loewe kollekcióját). Holott a képernyőn vagy a VR-szemüvegben teljesen megszokott látvány, és a feleslegességén kívül azon sem lepődünk meg, amikor igazi márkák készítenek és adnak el (!) virtuális termékeket a Roblox-on.
Olyan VR kesztyűt fejlesztett a Facebook, amivel bármilyen virtuális tárgy megfogható