A jelek szerint a Microsoft olyan rendszeren dolgozik, amivel bár olcsóbb lenne a Windows vagy a PC, de cserébe reklámokat kell nézni.

Kétségtelen, hogy az utóbbi időben egyre drágább az élet, így az ember jobban meggondolja, hogy mire költ. A folyamatos áremelkedés miatt egyre több cég gondolkozik azon, hogy hogyan tudná csökkenteni szolgáltatásainak árát, miközben nem szenved kárt. Az HBO és a Netflix például olcsó csomagokat kínál majd, a bevételkiesését viszont reklámok bevezetésével szeretnék pótolni. Valami ilyesmit szeretne a Microsoft is.

Olcsóbb lehet a Windows vagy a PC, ha hajlandó vagy reklámokat nézni.

Ahogy arról a PCFórum is beszámolt, a Microsoft egy álláshirdetése alapján most olyan rendszeren dolgozik, amivel reklámokat nézve, szolgáltatásokra előfizetve olcsóbban juthatnánk Windows rendszerhez vagy Windows PC-hez. Most „olcsó, hirdetéseken és előfizetéseken keresztül ‘erősített’ PC” kidolgozásához keresnek munkatársat. A tervek szerint egy olyan gépről lenne szó, ami elsősorban a felhő-alapú szolgáltatásokat használja ki.

A Microsoft tehát abban látja a jövőt, hogy az erős hardver helyett mindenki felhőalapú szolgáltatáson keresztül használ Windowst, illetve számítógépet, szolgáltatásokat. Ebbe természetesen az is beletartozik, hogy reklámokkal kell találkozunk.

Hogy pontosan hogyan épül fel az üzleti modell vagy az egész rendszer, az egyelőre homály. Nem ez az első eset, hogy a Microsoft szeretne valahová reklámokat dugdosni. Mindenesetre a kérdés inkább az, hogy szeretnénk-e még több reklámot elviselni azért, hogy olcsóbban kapjunk meg valamit?

Ezt láttad már?

Floppy? Azmiaz?! – Kultikus kütyük, amiket már csak az emlékek őriznek

 

×