Ha igaz a Tier alapú árazás, akkor kihagyhatatlan szereplői lehetnek a piacnak.

Az elmúlt időszakban rengetegszer előkerülnek az új Intel videókártyák és az érkező processzorok. Nem véletlenül, hiszen októberben biztosan megérkezik a Raptor Lake CPU-k első adagja, illetve az ARC kártyák globális startjára sem kell már sokat várnunk. Éppen hétfőn derült ki a teljes VGA felhozatal, jól látható, hogy az Intel ARC A750 és A770 lesz a jelenlegi generáció csúcsa.

Az Intel is tudja, hogy jelenleg a többiek flagship modelljeit nem igazán tudja megszorongatni, ám a mérnökök már javában dolgoznak a 2. és 3. generáción is. A kezdeti szoftveres és driveres hibákból rengeteget kijavítottak, folyamatosan fejlesztik az illesztőprogramokat és azok kompatibilitását. Nyár elején kiderülhetett, hogy az Intel A750 nagy eséllyel a 3060-at is megszorongathatja, mindezt várhatóan alacsonyabb árszinten. Ezúttal az A770 erejét fitogtatta az Intel, mely egészen meglepő grafikonokat is hozott magával. Úgy tűnik, hogy már nem csak az Nvidia kiváltsága lehet a jól futó Ray-Tracing, hiszen a kék óriáscég hamarosan megjelenő terméke több esetben is megelőzte riválisát.

Nézzük is, hogy mi az Intel ARC A770 vs. RTX 3060 eredménye!

1080p + Ray Tracing

 

Első körben 17 játékot tesztelt az Intel, melyek között sok ismert címet találhatunk. A Fortnite és F1 2022 mindig kihagyhatatlan szereplői az ilyen benchmarkoknak, de a Cyberpunk 2077 vagy épp a Dying Light 2 sem maradhat ki a listából. Az eredmények magukért beszélnek:

Intel Arc A770 vs GeForce RTX 3060
Játék RTX 3060 (FPS) ARC A770 (FPS) A770/3060
Cyberpunk 2077 30 35 117%
Fortnite (April 2022) 23 36 157%
Ghostwire Toyko (New Beta Driver) 45 47 104%
F1 2022 52 47 90%
Watch Dogs Legion 39 47 121%
Hitman 3 43 54 126%
Guardians of the Galaxy 68 57 84%
Control 52 62 119%
Metro Exodus 49 65 133%
Battlefield V 81 67 83%
Arcadegeddon 50 68 136%
Dying Light 2 60 77 128%
Shadow of the Tomb Raider 78 81 104%
Deathloop 90 89 99%
Resident Evil Village 82 94 115%
F1 2021 92 108 117%
The DioField Chronicle 112 112 100%
Átlag:
114%

Átlagosan 14%-ot vert az Intel modellje a riválisra, néhány játékban azonban kiugró eredményeket ért el. Ezek közé tartozik a Fortnite, az Arcadegeddon vagy épp a Hitman 3. Fontos kiemelni, hogy csalóka lehet az összehasonlítás, hiszen az RTX szériák alja sosem a jó Ray-Tracing értékekről szólt, többet mutatna egy RT nélküli benchmark is. Ennek ellenére jól látható, hogy a várhatóan olcsóbb Intel kártya bőven túlszárnyalja az Nvidia modelljét ilyen téren, mely némi bizakodásra adhat okot.

XeSS

Az Intel az AMD-hez és az Nvidia-hoz hasonlóan egy skálázó megoldáson is dolgozik. AMD oldalon leginkább FSR, Nvidia oldalon DLSS néven találhatjuk meg őket. A működésük mögött álló algoritmus és módszer eltérhet, ám a lényeg, hogy alacsony(abb) felbontású képből jobb minőségű képkockákat akarnak varázsolni. A natív felbontás szintjét nem érik el, ám hónapról hónapra egyre kevesebb a különbség, miközben sokkal jobb FPS értékeket olvashatunk le az in-game mutatókon.

Az Intel XeSS névre keresztelte el a saját megoldását, melyhez dedikált magokat is elhelyezett a videókártyáin. Fontos megemlíteni, hogy a XeSS papíron mindhárom gyártó modelljeivel működhet majd, ám természetesen az ARC szérián teljesedik ki teljesen.

A fenti ábrán 3 értékkel találkozhatunk. Az első érték a natív felbontáson mért FPS-t takarja, míg a másik kettő a XeSS technológiával kirajzolt képkockák számát. Az elsőt (a képen második oszlop) Balanced beállításokon, míg a másodikat Performance módban. Jól látható, hogy több cím esetében bizony a duplázás sem elképzelhetetlen, de mindegyik esetben biztató FPS növekedést olvashatunk le.

Az árazás

Az Intel a korábbi videókban megemlítette, hogy egy meglehetősen érdekes árszabással jelentkeznek, mely ezúttal tényleg a gamereknek kedvezhet. A történet teljes ismeretéhez fontos kiemelni, hogy az Intel kártyák a régebbi grafikus API-kon meglehetősen rosszul teljesítenek, DX 11 és alatta elmaradnak AMD és Nvidia társaikhoz képest, míg a modern DX 12 és Vulkan API-kon szépen futnak a címek.

Éppen ezért, az Intel egy három Tierből álló rendszert is létrehozott a játékok belsős tesztelésénél, ezekbe a kategóriába sorolják be az adott címeket.

  • Tier 1: Modern, akár AAA játékok is, melyek támogatják a legújabb API megoldásokat. Ebben a Tierben az Intel mindkét gyártót lekörözi ár-érték arányban. Ilyen címek közé tartozik a Cyberpunk 2077, a Control vagy épp a Fortnite.
  • Tier 2: Ebbe a kategóriába azok a címek kerülnek, melyek bár DX12 és Vulkan támogatással rendelkeznek, nincsenek megfelelően optimalizálva. Ezek a játékok is meglehetősen kellemesen futnak majd az Intel kártyákon.
  • Tier 3: Ide kerülnek azok a címek, melyek DX 11 vagy még régebbi grafikus API-kat támogatnak, az Intel kártyái ezen a szinten rosszabbul teljesítenek, mint az Nvidia és AMD megoldásai.

Most jön a legjobb rész: az Intel a Tier 3 teljesítmény alapján árazza majd be a kártyáit. Tehát, ha a régebbi játékokban az RTX 3050 szintjét hozza az adott ARC kártya, míg az újakon az RTX 3060 Ti-t szorongatja, akkor is az RTX 3050 árszegmensében találkozhatunk majd vele. Ha valóban betartja ezt a cég, akkor a legjobb ár-érték arányú kártyák érkezhetnek majd a piacra és bizonyára sokan elgondolkodnak egy esetleges váltáson.

Nem titkolózhat tovább az Intel – Kiszivárgott a teljes ARC videókártya felhozatal

https://leet.hu/vga-kartyak/

×