Összeeresztették az Intel és az Nvidia kártyáit - Ezért lehet jobb választás majd az ARC széria
Ha igaz a Tier alapú árazás, akkor kihagyhatatlan szereplői lehetnek a piacnak.
Ha igaz a Tier alapú árazás, akkor kihagyhatatlan szereplői lehetnek a piacnak.
Ha igaz a Tier alapú árazás, akkor kihagyhatatlan szereplői lehetnek a piacnak.
Az elmúlt időszakban rengetegszer előkerülnek az új Intel videókártyák és az érkező processzorok. Nem véletlenül, hiszen októberben biztosan megérkezik a Raptor Lake CPU-k első adagja, illetve az ARC kártyák globális startjára sem kell már sokat várnunk. Éppen hétfőn derült ki a teljes VGA felhozatal, jól látható, hogy az Intel ARC A750 és A770 lesz a jelenlegi generáció csúcsa.
Az Intel is tudja, hogy jelenleg a többiek flagship modelljeit nem igazán tudja megszorongatni, ám a mérnökök már javában dolgoznak a 2. és 3. generáción is. A kezdeti szoftveres és driveres hibákból rengeteget kijavítottak, folyamatosan fejlesztik az illesztőprogramokat és azok kompatibilitását. Nyár elején kiderülhetett, hogy az Intel A750 nagy eséllyel a 3060-at is megszorongathatja, mindezt várhatóan alacsonyabb árszinten. Ezúttal az A770 erejét fitogtatta az Intel, mely egészen meglepő grafikonokat is hozott magával. Úgy tűnik, hogy már nem csak az Nvidia kiváltsága lehet a jól futó Ray-Tracing, hiszen a kék óriáscég hamarosan megjelenő terméke több esetben is megelőzte riválisát.
Nézzük is, hogy mi az Intel ARC A770 vs. RTX 3060 eredménye!
Első körben 17 játékot tesztelt az Intel, melyek között sok ismert címet találhatunk. A Fortnite és F1 2022 mindig kihagyhatatlan szereplői az ilyen benchmarkoknak, de a Cyberpunk 2077 vagy épp a Dying Light 2 sem maradhat ki a listából. Az eredmények magukért beszélnek:
Intel Arc A770 vs GeForce RTX 3060 | |||
---|---|---|---|
Játék | RTX 3060 (FPS) | ARC A770 (FPS) | A770/3060 |
Cyberpunk 2077 | 30 | 35 | 117% |
Fortnite (April 2022) | 23 | 36 | 157% |
Ghostwire Toyko (New Beta Driver) | 45 | 47 | 104% |
F1 2022 | 52 | 47 | 90% |
Watch Dogs Legion | 39 | 47 | 121% |
Hitman 3 | 43 | 54 | 126% |
Guardians of the Galaxy | 68 | 57 | 84% |
Control | 52 | 62 | 119% |
Metro Exodus | 49 | 65 | 133% |
Battlefield V | 81 | 67 | 83% |
Arcadegeddon | 50 | 68 | 136% |
Dying Light 2 | 60 | 77 | 128% |
Shadow of the Tomb Raider | 78 | 81 | 104% |
Deathloop | 90 | 89 | 99% |
Resident Evil Village | 82 | 94 | 115% |
F1 2021 | 92 | 108 | 117% |
The DioField Chronicle | 112 | 112 | 100% |
Átlag: |
Átlagosan 14%-ot vert az Intel modellje a riválisra, néhány játékban azonban kiugró eredményeket ért el. Ezek közé tartozik a Fortnite, az Arcadegeddon vagy épp a Hitman 3. Fontos kiemelni, hogy csalóka lehet az összehasonlítás, hiszen az RTX szériák alja sosem a jó Ray-Tracing értékekről szólt, többet mutatna egy RT nélküli benchmark is. Ennek ellenére jól látható, hogy a várhatóan olcsóbb Intel kártya bőven túlszárnyalja az Nvidia modelljét ilyen téren, mely némi bizakodásra adhat okot.
Az Intel az AMD-hez és az Nvidia-hoz hasonlóan egy skálázó megoldáson is dolgozik. AMD oldalon leginkább FSR, Nvidia oldalon DLSS néven találhatjuk meg őket. A működésük mögött álló algoritmus és módszer eltérhet, ám a lényeg, hogy alacsony(abb) felbontású képből jobb minőségű képkockákat akarnak varázsolni. A natív felbontás szintjét nem érik el, ám hónapról hónapra egyre kevesebb a különbség, miközben sokkal jobb FPS értékeket olvashatunk le az in-game mutatókon.
Az Intel XeSS névre keresztelte el a saját megoldását, melyhez dedikált magokat is elhelyezett a videókártyáin. Fontos megemlíteni, hogy a XeSS papíron mindhárom gyártó modelljeivel működhet majd, ám természetesen az ARC szérián teljesedik ki teljesen.
A fenti ábrán 3 értékkel találkozhatunk. Az első érték a natív felbontáson mért FPS-t takarja, míg a másik kettő a XeSS technológiával kirajzolt képkockák számát. Az elsőt (a képen második oszlop) Balanced beállításokon, míg a másodikat Performance módban. Jól látható, hogy több cím esetében bizony a duplázás sem elképzelhetetlen, de mindegyik esetben biztató FPS növekedést olvashatunk le.
Az Intel a korábbi videókban megemlítette, hogy egy meglehetősen érdekes árszabással jelentkeznek, mely ezúttal tényleg a gamereknek kedvezhet. A történet teljes ismeretéhez fontos kiemelni, hogy az Intel kártyák a régebbi grafikus API-kon meglehetősen rosszul teljesítenek, DX 11 és alatta elmaradnak AMD és Nvidia társaikhoz képest, míg a modern DX 12 és Vulkan API-kon szépen futnak a címek.
Éppen ezért, az Intel egy három Tierből álló rendszert is létrehozott a játékok belsős tesztelésénél, ezekbe a kategóriába sorolják be az adott címeket.
Most jön a legjobb rész: az Intel a Tier 3 teljesítmény alapján árazza majd be a kártyáit. Tehát, ha a régebbi játékokban az RTX 3050 szintjét hozza az adott ARC kártya, míg az újakon az RTX 3060 Ti-t szorongatja, akkor is az RTX 3050 árszegmensében találkozhatunk majd vele. Ha valóban betartja ezt a cég, akkor a legjobb ár-érték arányú kártyák érkezhetnek majd a piacra és bizonyára sokan elgondolkodnak egy esetleges váltáson.
Nem titkolózhat tovább az Intel – Kiszivárgott a teljes ARC videókártya felhozatal