A vállalat szerint jobban tudná a gép, hogy mi a jó nekünk, ezért hamarosan nem a lelkes, de jól képzett gamerek keresik majd a hibát.

Matt Booty Xbox-atyaúristen mindent megváltoztató lehetőségnek és személyes álmának nevezte, hogy az emberi QA (quality assurance) tesztelés helyett mesterséges intelligencia és gépi tanulás módszerével vizsgálják a kiadás előtt álló játékokat.

Forrás: PAX West

A fejes a ma véget érő PAX West gamer vásáron, Seattle-ben beszélt az új megoldásról – számolt be a VGC nyomán a PC Gamer. Úgy véli, a hagyományos (értsd: emberi) QA tesztek

„már nem tudják lekövetni azt a tempót, amiben a tartalmak készülnek”.

Matt Booty | Fotó: Le Figaro / Chloé Woitier

A módszer szerinte azért sem korszerű már, mert a játékok összetettsége miatt rendkívül nehéz különböző módosításokat végrehajtani. Filmes analógiával élve azt mondta, ha egy tesztvetítés után úgy dönt a rendező, hogy kivág pár jelenetet, az viszonylag egyszerűen végrehajtható, míg egy videojátékba problémásabb belepiszkálni azon a szinten, hogy

„tegyünk bele még egy feature-t, színezzünk át ezt-azt, mert egyszer csak felrobban valami és játszhatatlanná válik a game egy része”.

Forrás: TechSpot

Az ilyen hibák elkerülése végett minden egyes módosításnál oda-vissza végig kell ellenőrizni a játékot, ami manuális megoldással őrült időigényes. Booty ehelyett keres gépi alternatívát, hogy

megalkossa minden idők legrövidebb QA-tesztelési folyamatát – kizárólag mesterséges intelligencia segítségével.

Az ő fejében ez úgy néz ki, hogy egy-egy játékból legalább tízezer különböző variációt futtatnak a felhőben, és ezeket egy AI tokkal-vonóval végig ellenőrzi, egyetlen éjszaka alatt, majd reggelre megmondja melyik a lehető legjobb összetételű game.

Intelligence Artificial GIFs - Get the best GIF on GIPHY

Az Xbox-igazgató által vázolt végső módszer egyelőre elméleti, így kár lenne temetni a QA teszter társadalmat, viszont a pódiumbeszélgetés intő jel lehet, sőt, talán agresszív válasz a szakma egyik idei lépésére, amikor érdekképviseleti csoportot hoztak létre. Ha emlékszel: a Raven Software-nek és Bioware-nek dolgozó tesztelők pont ebben az évben alapítottak uniót, amivel az elbocsátások és az alacsony fizetések ellen tiltakoznak. Szóval Booty vagy süket és vak ezekre a problémákra, vagy épp ellenkezőleg: már meg is van a koncepciója az emberi tényező kipöckölésére.

Úgy fest, hogy ezt a nagyon ígéretes technológiát is mi, emberek tesszük fenyegetővé – saját magunk számára:

Mesterséges intelligenciával bírságol az adóhivatal – Újabb célpontokra is bevetnék

 

https://leet.hu/vga-kartyak/

×