Már megint köhög a PSN - Elérhetetlenné vált néhány kult-klasszikus játék PS3-on és Vitán
Nagyon úgy tűnik, hogy egy újabb PSN hiba bonyolítja a PlayStation játékosok életét.
Nagyon úgy tűnik, hogy egy újabb PSN hiba bonyolítja a PlayStation játékosok életét.
Nagyon úgy tűnik, hogy egy újabb PSN hiba bonyolítja a PlayStation játékosok életét.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Sony egy kisebb, de annál kellemetlenebb hibába futott bele a napokban, aminek hatására néhány klasszikus PlayStation 3-as és PS Vitás játék lejárati dátumot kapott, majd játszhatatlanná vált.
Az érintett játékok lemezes kiadásaival természetesen nincsen semmi probléma, kizárólag a digitálisan vásárolt kópiákkal nem lehet játszani. A Kotaku szerint a Chrono Cross, a Chrono Trigger, a Final Fantasy VI, a Rune Factory Oceans, a Super Street Fighter IV: Arcade Edition és a Gex: Enter the Gecko vált elérhetetlenné, melyekben az a közös, hogy mindegyik 1969. december 31-i „lejárati dátumot kapott”.
So did @PlayStation expire the PSOne Classics versions of #ChronoCross and #ChronoTrigger by setting the date on new downloads to 12/31/1969? This is preventing me from playing my purchased copies on Vita and PS3. @ModernVintageG @dark1x pic.twitter.com/wxRebNIZWh
— Christopher Foose (@FooseTV) April 8, 2022
Sokaknak már ez a „szavatossági idő” is furcsa lehet, de ez jelen esetben a digitális elérhetőség támogatását jelöli. Az mondjuk sokkal inkább érdekes, hogy egy 53 évvel ezelőtti dátumról van szó, hiszen akkortájt nemhogy PlayStation, de 1972-ig otthoni játékkonzol sem létezett.
Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi állhat a probléma hátterében, a Sony ugyanis a korábbi frissítés utáni több órás PlayStation Network leálláshoz hasonlóan ezúttal sem kommentálta az esetet. A Kotaku mindeközben a vállalat helyett is nyugtatgatja az érintett játékosokat, akik attól félnek, hogy örökre elvesztik a játékaikat.
A portál szerint valószínűleg egy újabb PSN hiba lehet a ludas, ami a PS Vita és a PS3 a játéklicencek lejárati dátumát valamiért visszaállítja a Unix epochára, vagyis arra a dátumra, amelyet a fejlesztők a konzol életének kezdetét jelölik. Hogy ez miért pont 1969 december 31. (esetenként 1970.01.01.), azt nem tudni. Az azonban sanszos, hogy az utóbbi időben jelentkező PSN problémák valószínűleg a Sony új szolgáltatásának előkészítésével lehetnek összefüggésben, melynek a legdrágább csomagjával pont az olyan klasszikusokhoz nyerhetünk hozzáférést, melyek most elérhetetlenné váltak a korábbi konzolokon.