Eladó az eredeti és legendás Winamp 1997-es dizájnza
A Spotify, a Deezer, a YouTube és az Apple Music előtti időkben a zenehallgatás a Walkmannal, a Discmannal, az USB-csatlakozós MP3-lejátszóval, na meg a legendás Winamppal volt egyenlő.
A Spotify, a Deezer, a YouTube és az Apple Music előtti időkben a zenehallgatás a Walkmannal, a Discmannal, az USB-csatlakozós MP3-lejátszóval, na meg a legendás Winamppal volt egyenlő.
A Spotify, a Deezer, a YouTube és az Apple Music előtti időkben a zenehallgatás a Walkmannal, a Discmannal, az USB-csatlakozós MP3-lejátszóval, na meg a legendás Winamppal volt egyenlő.
„A Winamp volt az a zenelejátszó, amelyet a digitális zene történetének kezdetén mindenki használt, és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a .mp3 mainstreamé váljon. A lejátszó eredeti dizájnja mára ikonikussá vált. Mindenki, aki a 90-es években és a 2000-es évek elején zenét hallgatott a számítógépén jól emlékszik az eredeti Winamp skinre, hiszen felhasználók milliói használták világszerte.” – mondta Alexandre Saboundjian, a Winamp vezérigazgatója a zenelejátszó eredeti dizájnjának elárverezése apropóján.
Bizony, a legendássá vált lejátszó kinézete eladósorba került, köszönhetően a sokak által forradalminak kikiáltott NFT-nek. Saboundjian ugyanis ebben a formában szeretné elárverezni a Winamp eredeti, 1997-es dizájnját az egyik legnagyobb NFT-piacon, az OpenSea-n.
A bevétel 100 százaléka a Winamp Foundation-höz kerül, amely olyan zenei jótékonysági projektek között fogja szétosztani, mint amilyen a MusicFund, ami sérült hangszereket javít, majd azokat szegény (vagy konfliktuszónákban lévő) országok iskoláinak adja.
A Winamp 1.0-ás kinézetére május 22-ig lehet licitálni, de mellette az eredeti skinből származó 20 egyedi műalkotáson alapuló gyűjteményből is be lehet vásárolni, amiket a Winamp-rajongó közösség művészei készítettek.
Ebbe a projektbe pedig bárki beküldheti a művét egészen április 15-ig bezárólag. A kiválasztott művek közül tizenkilencet 100 példányban, egyet pedig 97 példányban értékesítenek, mindegyiket 0,08 Ethereumért, és minden eladás után 20%-os részesedést kapnak az alkotók. A többi 80 százalékot szintén jótékony célokra fordítják.
via – Digital Music News, The Verge
Ha akarod, ha nem, az NFT-k hamarosan ellepik az Instagramot és a Facebookot is