Több szinten is fejlődött az algoritmus.

Az AMD 2021 májusának végén leplezte le a Computex 2021 eseményen a FidelityFX Super Resolution névre hallgató technológiáját, mely júliusban már éles körülmények között is debütált. Nem volt titok, hogy a DLSS ellen szerették volna bevetni, ám eltérő utat válaszottak ehhez.  Hamar világossá vált a forráskód alapján, hogy az AMD FSR az 1979 óta létező “Lanczos” algoritmusra építette a munkáját, nem pedig AI alapú működésre. Természetesen az AMD implementációja eltér az alap algoritmustól, a szokványos utasítások helyett gyorsabb és saját megoldásokat alkalmazott a cég. Nem egy egyszerű átnevezéssel volt dolgunk.

Hamarosan érkezhet a továbbfejlesztett verzió, pár héten belül bejelenthetik az FSR 2.0-t!

 

Hétvégén kezdtek el szállingózni az első tweetek az FSR 2.0-val kapcsolatban, melyet a március 24-én tartott GDC konferencián leplezhet le a vörös óriás. AI ezúttal sem szükségeltetik hozzá, illetve továbbra is gyártófüggetlen lesz, akár Nvidia kártyákon is vígan elfut majd. Az előzetes információk alapján az elődhöz képest sokkal jobb teljesítményt és képminőséget kapunk, a gyártó a „Szebb lehet, mint a natív” mondatot is előszeretettel hangoztatja belsős körökben.

Az FSR 2.0 a bemutatás ellenére feltehetőleg nem érkezik meg az AMD RDNA3 kártyák debütálásáig, melyre az év második felében kerülhet majd sor. Nem szabad elfelejtenünk, hogy az Intel is készül hasonló megoldással a XeSS képben, szokatlanul izgalmas évnek nézhetünk elébe.

Ha bővebben olvasnál az elődről:

Végre FPS boost AMD tulajoknak – Érkezik a FidelityFX Super Resolution

 

 

https://leet.hu/shop/newmerch/

×