A Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive a Rockstar történetének egyik, ha nem a legrosszabb próbálkozásaként vonul be a videojátékok elképzelt történelemkönyvébe. Mondjuk nem is lehet mindenki a Bluepoint Games, de még csak az Aspyr sem, a Grove Street Games pedig határozottan egyikre sem hasonlít.
Pedig alapvetően a trükkösen definitív kiadásra keresztelt remasterelés egyáltalán nem egy halva született ötlet, melyet a kezdeti nehézségek ellenére is meg lehetett volna menteni. A munkálatok fölött bábáskodó Rockstar azonban úgy kigáncsolta szerencsétlen GSG-s arcok lábát, hogy azt nézni is fájdalmas volt.
A sztorit már sokan ismerik: a játék rossz állapotban, hiányosan, hibáktól hemzsegve adták ki teljes áron, majd a megjelenést követő órákban játszhatatlanná vált. A Rockstar nem nagyon volt hajlandó kommunikálni a fizető játékosokkal, és csak két teljes nappal később mondták el egy háromsoros Twitter-posztban, hogy bennmaradt néhány fájl, és emiatt kellett eltávolítani a Launcherből. Kész, pont.
A játékosok bepipultak, és tömegével kezdtek el pénzvisszatérítést követelni, aminek meg is lett a hatása.
A játékosok teljesen természetes módon és abszolút jogosan tömegével kezdték el refundért ostromolni a Rockstart, akik elegáns módon azt ajánlják, hogy a support oldalukon jelezzék az elállási igényt. Mivel ez sem nagyon úgy zajlik mint a karikacsapás, sokan úgy döntöttek, hogy a felújított trilógia Metacritices oldalán elkezdik lepontozni a különböző kiadásokat. Így lett, hogy mára a definitív GTA-kat a valaha készült legrosszabb játékok között emlegethetjük 0,9-0,4-0,5, ha a felhasználói értékeléseket vesszük alapul.
A konzolos játékosok ugyan szerencsésebbek voltak, hiszen Xboxon, PlayStation-ön és Switchen játszhatóak maradtak a kult-klasszikus etapok frissítettjei, viszont ott is számos hiba miatt hagynak kifejezetten rossz szájízt maguk után. A pénzvisszatérítés pedig teljesen érthető, hiszen szebb környezet ide, modern irányítás oda, ebben a formában a GTA: The Trilogy – The Definitive közel sem éri meg azt az árat, amit a Take Two kér érte.
Az eset legviccesebb része azonban az, hogy év elején maga a kiadó feje, Strauss Zelnick okította a Cyberpunk lengyel csapatát arra, hogy a fejlesztőket nem érdemes siettetni és meg kell adni számukra az időt arra, hogy befejezhessék az alkotásukat, ellenkezőleg a kész portéka egy nagy katyvasz lesz. Mondjuk egy Mafia II definitív, egy Mafia 3, néhány NBA és a mostani GTA-fiaskó után elég nagy szavak voltak ezek.
2024.04.02. – Április harmadikán élesedik a Warzone és Modern Warfare III legújabb frissítése. Nem csak egy…
2024.04.02. – Az elmúlt időszakban aranykorukat élik a gamer monitorok. A legutóbbi elemzések, kutatások kimutatták, hogy…
2024.04.02. – Hosszú évekig a 60 Hz-es LCD monitorok uralták a piacot. Ez azt jelenti,…
2024.04.02. – Az Intel processzorokban hosszú évek óta találkozhatunk grafikus magokkal, ám ezek kifejezetten gyenge egységek…
2024.04.02. – A Call of Duty: Warzone és Modern Warfare II fejlesztői még a 2023-as…
2024.04.02. - Amikor előkerül az örökzöld téma, hogy PC-t, vagy konzolt vegyen az ember, előbbi…