Végre az átlagos játékosok is csatlakozhattak a harchoz, miután tegnap már kipróbálhatták a Battlefield 2042 nyílt bétáját a tartalomkészítők.

Szerintem már mindenki várva várta, illetve várja azt a pillanatot, amikor kipróbálhatja az új Battlefield játék nyílt bétáját. Nem csodálom, én is ugyanígy voltam vele, hiszen mondhatni Battlefield rajongó vagyok. A Battlefield 2 óta minden egyes játékot megvettem és szerettem is.

Tudom, hogy minden béta, illetve indulás először döcögős, de nem gondoltam volna, hogy ennyire.

A szivárgások

Rengeteg szivárgást láthattunk az utóbbi időkben, ami ellen fel is lépett a EA/DICE. Sokan panaszkodtak is az alfa miatt, hogy mennyire „egyszerűnek” tűnik a játék, de szerintem ez akkor érthető volt, hiszen még csak az első tesztfázisban voltak. Így én személyesen nem is indultam ki a kiszivárgott anyagokból.

Az első játékom

Már előre számoltam azzal, hogy teljesítmény-problémákba fogok ütközni, mivel már tegnap sok rémhír járta az internetet az FPS számok miatt. Nos, ezek be is igazolódtak: a játékot egy kicsit darabosnak éreztem. Az első spawn előtt már láttam, hogy túl van komplikálva a nagy térkép, illetve később már meg sem nyílt a szokásos M billentyűvel.

Ami felettébb zavart, hogy a Plus Systemen kívül nem tudtam a fegyvereket testre szabni. Szóval mindenképp le kell előbb éledni és utána változtatni a fegyverfelszerelésén. Ez iszonyat irritáló tud lenni, amikor az első dolgod az lenne, hogy megvédd a társad, vagy akár egy zászlót.

Ha már a fegyverek felszerelésénél tartunk, rengetegszer nem úgy éledtem a fegyverrel, ahogy azt az előző éltembem beállítottam. Szóval minden egyes újraéledéskor csupasz volt a fegyverem és megint időt kellet el töltenem a Plus System-ben, hogy visszaraktam az általam kedvelt beállításokra.

Láthatóság

Mostanában rengeteg játék küszködik ezzel. Mivel haladni kell a korral és mindennek egyre szebbnek és élethűbbnek kell lennie. Ez sokszor a láthatóság kárára megy, és néha egyszerűen lehetetlen észrevenni egy játékost, főleg, ha a ruhája egyezik a háttérben lévő tereppel.

Bugok

Hát volt dögivel… Már feljebb említettem a Plus System bugot, amikor minden újraéledéskor be kellett állítanom a fegyverem kiegészítőit. Rengeteg ejtőernyő bugot is láttam, amikor a játékos már földet ért, de az ejtőernyő úgy követte, mintha még a levegőben lenne. Illetve animációk tömkelege volt hibás, ahol a karakter szinte teleportált.

Hit-reg

Ahh, igen a jó öreg Battlefield jelenség visszatért. A hit-reg néha förtelmes és ez a fegyverekre is kihat. Ez remélhetőleg szerverhiba lesz.

Fegyverek és kütyük

Úgy érzem, hogy a tárak túl kicsit vannak tárak, amik 20 tölténnyel jönnek, de nem sokat segítenek a sebzésben. A kütyük viszont túl gyorsan töltenek.

AI

Biztos észreveszitek majd, hogy az AI „játékosok” egyfajta mintát követnek, illetve valóban vagy botok és semmire nem képesek, vagy egyszerűen két lövésből megölnek. Rengeteg gránátot dobálnak és volt, amikor késsel hadonászva jöttek felém négyen.

Pozitívum

Még mindig megvan az igazi Battlefield élmény: egy kis káosz, robbanások és lövöldözés. Szerencsére hasonlít a BF4 élményhez, de még rengeteg csiszolni valójuk van a játék megjelenéséig. Illetve jó, hogy eltolták a játékot november közepéig, de szerintem, ha jót akarnak maguknak, illetve a játékosoknak, akkor akár 2022 elejéig kéne. Érzem, hogy rengeteg béta-hiba nem lesz kijavítva a játék megjelenéséig.

Végszó

A kedvem iszonyat hullámzó volt a játékkal kapcsolatban. Volt, amikor nagyon jól éreztem magam, viszont volt, amikor egy kör egyetlen pillanatát nem sikerült úgy eltöltenem, hogy valami sikerélményem lett volna. Annak is örülnék, ha kitolnák a nyílt béta idejét legalább 2 nappal. Így akik a hétvégét a családdal töltik, ki tudják próbálni a játékot a hét elején. Ez még a bugok reportolásában és javításában is sokat segíthetne.

Neked hogy tetszett a játék a jelenlegi formájában?

borítókép: ResetEra

×