A Rainbow Six: Siege írója elmagyarázta, hogy miért volt annyira fontos, hogy a játékba bekerüljön Osa, a transznemű karakter.

Nem is olyan rég, amikor végre elindult a Rainbow Six: Siege Operation Crystal Guard évad, szinte mindenki meglepődött azon, hogy egy nyíltan transznemű karakter került a játékba. A dolog igen felkapott téma lett, még olyan oldalak is foglalkoztak vele, melyek egyébként sosem írtak a Siege-ről vagy videojátékokról. Sokakban merült fel a kérdés, hogy az Ubisift részéről miért volt erre szükség. Eddig persze csak találgathattuk az okokat, de most egy Siege író elmagyarázta ennek fontosságát.

Ezért volt szükség a Siege-ben a transznemű karakterre.

Emi Donaldson / Simon Ducharme

A queer Simon Ducharme, aki a Rainbow Six: Siege narratíváinak írója nemrég a PinkNews-nak beszélt arról, hogy miért alkották meg az új operátorokat. Ő alkotta meg Flores és Osa háttértörténetét is, így két LMBTQ+ karakterrel bővült a játék. Osa megjelenése valójában tehát egy folyamat része volt. A beszélgetésben részt vett Emi Donaldson esport caster is, aki transztanácsadó volt az operátor megalkotásánál.

Fő inspiráció

Simon: A Siege világába illeszkedő karakter létrehozásán kívül olyat akartam, aki képviseli és megmutatja a szeretetemet az összes transznemű iránt, akiket csodálok és tisztelek, mint Emi és a többi tanácsadó, akikkel együtt dolgoztunk Osán. Azt akartam, hogy Siege-nek legyen egy transz karaktere, akire a játékunk közösségében élő transzneműek büszkék lehetnek.

Miért volt fontos egy transznemű karakter megjelenítése?

S: A Siege célja a karakterekkel, hogy minél többféle embert képviseljen – nem csak elit szakembereket, hanem a játékosokat is. Csapatként az egyenlőségre törekszünk, és fontos, hogy ebbe a törekvésbe belevegyük a nemi identitást is. Örülök, hogy ezt megkönnyíthetem az írásommal.

E: Mindenki megérdemli, hogy képviseljék. Ha nyíltan transznemű karakter van a játékban, az LMBTQ+ tagjai felnézhetnek rá, és képviselve érezhetik magukat.

S: A promóciós anyagokban nem említettük, hogy Osa transznemű, mert szerettük volna, ha a játékosok nem ez alapján ismerik meg őt, ahogy minden más karakternél is.

Osa

Osa Flores mellett szintén LMBT+ operátor. Ez része egy nagy erőfeszítésnek, hogy jobban elfogadják őket a Ubisoft játékokban? Ez miért fontos ez?

S: Tudom, hogy összességében a Ubisoft célja, hogy olyan játékélményt biztosítson, amely tükrözi a világ sokszínűségét, amelyben élünk.

Kollégáim és én örülünk, hogy részesei lehetünk a törekvésnek, hogy a nemek közötti sokféleséget bemutassuk, és az operátorok a lehető legtöbb embert képviseljék. A játékipar az egyik terület, aminek el kell ismernie a queer emberek létezését és szépségét. Ha a Flores és az Osa megalkotása lehet egy kis szelete ennek a változásnak, akkor már többet tettem, mint gondoltam, hogy tehetek.

A teljes interjút itt találjátok.

×