A Xiaomi úgy döntött, hogy elbúcsúzik a vállalat fennállása óta létező márkájától, az MI-től.

A Xiaomi mondhatni, hogy messziről indulva vált a világ egyik vezető mobilgyártójává, sőt, Európában a negyedéves adatok alapján történetében először megelőzte a Samsung-Apple párost is. Mindezt pedig nagyban köszönheti az MI és a Redmi márkajelzéseinek, amely közül előbbitől hamarosan elbúcsúzunk.

A Xiaomi bejelentette, hogy 2021. harmadik negyedévétől kezdődően megkezdi az MI brand kivezetését, és ezentúl csak a Xiaomi és a Redmi márkáira fókuszál. A vállalat indoklása szerint azért jutottak erre a döntésre, mert szeretnék egységesíteni a márkajelzéseket, ezért a Xiaomi jelzésű készülékekkel a csúcskategóriát, míg a Redmivel az olcsóbb árfekvésű igényeket szolgálnák ki.

 

Az MI márkajelzés egyébként a vállalat első szárnybontogatásait is jelenti, ami először a vállalat alapítása után 2010. áprilisában tűnt fel először, mint a Xiaomi saját fejlesztésű Android-alapú operációs rendszere MI UI néven. A Xiaomi ezután, szinte pontosan 10 évvel ezelőtt 2011. augusztusában bejelentette az első MI 1-es készülékét, amely a cég legtöbbet használt márkájává vált.

Az MI elhagyása emiatt talán szimbolikus is lehet, hiszen mára már az egyik legerősebb mobilgyártójának számítanak. Az MI név azonban nem tűnik el teljesen, hiszen az operációs rendszer mellett az Mi Home boltjai továbbra is használni fogják a megnevezést.

via – Engadget, Wikipédia

https://leet.hu/shop/back2school/

×