A God of War 3 évvel ezelőtt jelent meg, mégis egy csomó olyan titkot rejt, melyeket eddig még senki sem fedezett fel.

A játékfejlesztők ahhoz, hogy a játék a lehető legjobb élményt nyújtsa – mind technikai és mind játékélmény tekintetében, sokszor folyamodnak egészen érdekes és kreatív trükkökhöz, melyeket az egyszeri játékos a legtöbb esetben észre sem vesz. Alkalomadtán viszont, jó távol a játék megjelenésétől, néhány fejlesztő le szokta rántani a leplet egy-két megoldásról, melyet a játékosok többsége még nem szúrt ki.

Most a 2018-as óriási sikereket elérő God of War egyik fejlesztője, pontosabban animátora, Robert Morrison árult el egy egészen érdekes vizuális trükköt, ami azért is érdekes, mert végig ott volt az orrunk előtt. Morrison később elmagyarázta a GamesRadarnak, hogy sokszor szoktak ilyen trükköket alkalmazni a játékaikban azért, hogy a lehető legjobban nézzen ki vizuálisan. Na de miről is van szó?

Morrison elárulta, hogy a Leviatán fejsze, ami legalább annyira ikonikus fegyver lett, mint a Káosz pengék, 20 százalékkal nagyobb lesz, amikor Kratos a kezébe veszi, mint amekkora a hátán.

Mindez pedig kifejezetten érdekes, hiszen a fejsze a játék egyik központi eleme és Kratos elsődleges fegyvere – aminek nem mellesleg még narratív szerepe is van. A Leviatán fejsze a játék elejétől a történet végéig ott van az orrunk előtt, mégis csak kevesekben fogalmazódhatott meg a fejlesztő által nyíltan leleplezett trükk.

A God of War emellett is egy kifejezetten zseniális – és szerény véleményem szerint – játéktörténeti alkotás, amiről már a megjelenésekor is derültek ki érdekességek. Ilyen volt például az egyik legelképesztőbb „trükk”, amitől mindenkinek tátva maradt a szája, mégpedig hogy nem volt benne vágás – egyetlen „kamerával” oldottak meg mindent, amit a képernyőn láttunk. Persze voltak az elhalálozások után töltőképernyők, de a teljes egészet nézve egyetlen elvágott snittet sem láthatunk, még a gyorsutazásokkor sem.

 

https://leet.hu/?s=cyberpunk&post_type=product

×