A Riot Games által kreált népszerű virtuális együttes alkotói az IGN-nel beszélgettek a csoport születéséről és jövőjéről.

A K/DA, a League of Legends egyik virtuális zenekara az első dalának 2018. novemberi megjelenése után az egekbe szökött. A Riot Games fejlesztői az IGN-nek adott interjúban beszéltek a csoport születéséről, az új irányok felfedezéséről és a K/DA jövőjéről a Riot Games zenei univerzumában.

Toa Dunn, a Riot Games Music vezetője elmondta, hogy a zene a csapat számára egyfajta önkifejezési lehetőség, és ahelyett, hogy csak kiegészítés lenne, inkább vezetni akarnak vele. Annak idején egy „zenei univerzum” létrehozására törekedtek – mondta -, ahol a League karaktereinek alternatív változatai harcosok helyett zenészekké válnak.

A Riot 2014-ben kezdte zenei kalandját a League of Legends virtuális zenekarának, a Pentakillnek az albumával. Az első album, a Smite and Ignite több slágerlistát is vezetett, és azonnal nagy sikert aratott. Az akkori világbajnokságra az Imagine Dragons-szal közösen készítették el az első hivatalos dalt. Azóta minden világbajnokságnak volt egy hivatalos dala – és mindegyikből azonnal sláger lett a League rajongók körében.

A Riot a Pentakill sikere után új területeket kezdett keresni

„Amikor leültünk a zeneszerzővel, Sebastian Najanddal, azt hiszem, az a dolog, ami mindannyiunkat nagyon vonzott, az az ötlet volt, hogy ha tényleg le kellene írnunk a popos hangzást, amire törekszünk, akkor az két szóval lehetne leírni: ütős és szórakoztató.”

Amikor a zenekar tagjain gondolkodtak, a Riot visszatekintett egy pár évvel korábbi kozmetikára, a Popstar Ahri-ra. Így ő lett a csapat vezetője, és a bajnok köré keresték a felállást. Hamarosan megállapodtak Akaliban, Evelynnben és Kai’Sa-ban, mint a csoport többi tagja, és megalapították a K/DA-t.

A csoport debütáló száma a Pop/Stars volt, amely azonnal sikert aratott, és amely energikus zenéjéről és heves versszakairól vált ismertté. Annak ellenére, hogy egyik szerzőjüknek sem volt tapasztalata a K-pop iparban, a zene működni látszott.

„A K-pop sokféle zenei formát tartalmaz. Rengeteg különböző műfaj keveredik benne” – mondta Hye Jin Lee, a Dél-Kaliforniai Egyetem kommunikáció szakos klinikai adjunktusa. „Van hip-hop, R&B, rap, house, EDM. Mindent megtalálsz a K-popban. Zeneileg bármi lehet K-pop, csak az a lényeg, hogy hogyan adják elő.”

„Mindenképpen ezt a fúziót akartuk.”

Mondta Najand az interjúban. „Mert sok K-pop zenekarnak van rappelős része is, van énekes részük is. Szóval mi mindenképpen ezt akartuk csinálni. Emellett többnyelvű megközelítést is akartunk, ebben az esetben koreai és angol.”

 

Miután megegyeztek a karakterekben és a csoport mögötti általános elképzelésben, a Riot művészeket keresett a League karakterek alternatív verzióinak hangjainak előadására, és a koreai vokálok esetében Soyeon és Miyeon, az angol vokálok esetében pedig Madison Beer és Jaira Burns mellett kötöttek ki.

Ezt a sikert követően a Riot azon dolgozott, hogy a zenei univerzumát bővítse, és még több anyagot készítsen.

„A csapatunk most kezd igazán arra összpontosítani, hogy mi a zenei univerzumunk jövője” – mondta Dunn. „Legyen az a Pentakill, legyen az True Damage, K/DA, DJ Sona. Rengeteg ilyen lenyűgöző zenekarunk vagy művészünk van ezekben a különböző műfajokban.”

A K/DA dalai a debütálás óta több mint 650 millió megtekintést gyűjtöttek össze a Riot YouTube-csatornáján. A Spotify-on a csoportnak 2,6 millió havi hallgatója van, több mint 530 millió streameléssel. Ám a Pentakillnek is széles rajongótábora van, és a Riot a hónap elején már teaselte is a banda visszatérését.

Mit gondoltok, kellene folytatni a KD/A szálat, vagy jó lenne valami újdonság, mint például a Pentakill?

https://leet.hu/termekek/pc/pc-komplett-gepek-konfiguraciok/
forrás: dotesports

×