A Riot megszólalt: Ezért Akshan kapta az újjáélesztést
Akshan újjáélesztése sok fejlesztésen ment keresztül, beleértve például a részleges Death Timer „visszatérítést” is.
Akshan újjáélesztése sok fejlesztésen ment keresztül, beleértve például a részleges Death Timer „visszatérítést” is.
Akshan újjáélesztése sok fejlesztésen ment keresztül, beleértve például a részleges Death Timer „visszatérítést” is.
Minden League of Legends bajnoknak van egy olyan képessége, mely a leginkább kiemelkedik a készletéből. Az új bajnok, Akshan esetében ez a képesség minden bizonnyal a „Going Rogue”. A képességnek egy része lehetőséget ad Akshan számára, hogy újraéleszthesse nemrég megölt csapattársait, ha képes kiiktatni a bajnokot, aki megölte őket. Mivel a „Revive” idéző varázslatot már régóta eltávolították a League-ből, Akshan Going Rogue-ja most az egyetlen olyan képesség vagy varázslat, amely bármilyen módon befolyásolhatja a Death Timert.
Akshan megjelenése után a ComicBook.com beszélt a Riot Games több fejlesztőjével, akik a bajnokon dolgoztak. Az egyik ilyen fejlesztő Glenn Anderson, a bajnok társtervezője volt, aki Jeevun Sidhu vezető tervezővel együtt alkotta meg az új hőst. Anderson elmondta, hogy Akshan bosszúálló természetét akarták tükrözni a játékmenetben azzal, hogy olyan képességet adtak neki, mellyel „olyan ellenségeket vehet célba, akik bemocskolták a csapatát”. Ez feszült pillanatokhoz vezet Akshan, a csapattársai és az ellenfelek között.
A fejlesztési időszak során Akshan „felélesztése” nem mindig élesztette újra teljesen a csapattársakat. Egy ponton a bajnokok Death Timerének csak egy részét térítette vissza, hogy gyorsabban újraéledjenek, de Anderson szerint ez a hatás nem volt elég ütős ahhoz képest, hogy milyen erősnek szánták a képességet. Miután a Riot a teljes újraélesztés mellett döntött, Anderson szerint a képességnek ez a változata hozta a legjobb eredményeket.
„Egy ideig féltünk megváltoztatni a részlegesről a teljes feltámadásra, de amikor megtettük, az volt a legfeltűnőbb és legjobb érzésű változás az egész fejlesztés során” – mondta Anderson. „Teljesen megváltoztatta a bajnok érzését és a játékban való megjelenését.”
Miután döntöttek a képesség ezen változata mellett, a Riot kiegyensúlyozta Akshant a képesség köré.
Anderson elmondta, hogy voltak olyan játékok a tesztelés során, ahol az újjáélesztés egyáltalán nem csinált semmit, és voltak olyanok, ahol egymagában megnyert egy meccset. Összehasonlította a képességet más kulcsfontosságú hatású varázslatokkal a Ligában, és a szándék az, hogy erősebbé tegyék, ahogy Akshan gyengül.
„Ugyanúgy, ahogy Orianna nyerhet egy ötfős ultival, vagy Blitzcrank nyerhet azzal, hogy elkap valakit, Akshannak néha a csapat feltámasztásával kell nyernie” – mondta Anderson. „Egy ilyen képesség kiegyensúlyozásához a fő filozófia az volt, hogy a megbízhatóságot fordítottan változtassuk meg az erejével. Ez alapvetően abban nyilvánul meg, hogy késői játékban, amikor Akshan feltámasztásai a legerősebbek, Akshan a leggyengébb.”
https://www.youtube.com/watch?v=B6fv-U9eK2I
Míg a bajnokok felélesztése minden bizonnyal kizárólag Akshanra jellemző, a csapattársak ellenségeinek megcélzása nem. Ezt az ötletet először Garen vezette be, akinek egykor volt egy gazember-mechanikája, amely lehetővé tette számára, hogy elpusztítsa azokat az ellenségeket, akik nemrég gyilkolták meg csapattársait. Ezt a képességet végül eltávolították, és Akshan megalkotása során a Riot átvette a Garentől tanultakat, és alkalmazta őket a Going Rogue-ra.
„Ezeket megpróbáltuk elkerülni Akshan fejlesztése során” – mondta Anderson. „Az első az volt, hogy a Garen játékosok számára a megjelölt ellenség nehezen volt elérhető. Garennek nem volt lehetősége arra, hogy kifejezetten a rosszfiút célozza meg, ami azt jelentette, hogy gyakran vágyakozva bámult egy feedes ellenséget, és nem tudta kihasználni az erejét.
Ha a játék azt mondja, hogy célozz meg egy konkrét ellenséget, akkor az ehhez szükséges eszközök megléte sokkal izgalmasabbá teszi ezt az élményt. A második változtatás, amit a gazemberek alapján eszközöltünk, a szövetségesek bevonása volt. Szándékosan bevontuk Akshan szövetségeseit a mechanikába, hogy a League of Legends csapatjátékára támaszkodjunk.
Az Akshan felélesztésére adott reakció gyors volt, a játékosok csodálkoztak, hogy a Riot hogyan tudott egy olyan képességet, mint a Going Rogue, egy olyan bajnokra tenni, mint Akshan, – egy support helyett. Anderson szerint a Riot számított az ilyen jellegű reakciókra, és arra a következtetésre jutott, hogy Akshanra bosszúálló háttértörténete miatt illik a képesség.
„Határozottan számítottunk rá és reméltük, hogy erős reakciót kapunk” – mondta Anderson. „Egyetlen más bajnok sem képes több bajnokot feléleszteni. Bár számítottunk erre a reakcióra, függetlenül attól, hogy milyen típusú bajnoknál van, úgy gondoljuk, hogy a narratíva segít összekapcsolni egy jellemzően a supportokhoz kapcsolódó mechanikát az orgyilkos játékstílussal.”
Annak ellenére, hogy Akshan az újjáélesztése körül lett kiegyensúlyozva, a megjelenéskor még mindig egy kicsit a gyengének tartották.
A Riot erre úgy reagált, hogy egy most élesített hotfixszel buffolta a bajnokot.