Avagy hogyan ne üldözzük el a játékosokat az első percekben.

Ha nem vagy a világ legnagyobb játékosa és nem tolod mindennap őket konzolon/PC-n, akkor sem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy belássuk, egyáltalán nem egyszerű szakma ez. Néhány dolog egyértelműnek tűnhet, ha leegyszerűsítve nézzük a fejlesztés folyamatait, de ahogy már a múltkori bejegyzésünkben is kiemeltük, nem csak móka és kacagás a játékfejlesztők élete.

Kiemelhetünk azonban néhány trükköt, melyet szinte mindegyik stúdió belecsempészi valamilyen formában a játékába. Hasznos kis praktikákat alkalmaznak, hogy az új és kezdő játékosok ne hagyják ott kapásból a hosszú hónapok alatt megalkotott munkájukat.

Nézzünk is pár példát ezekre a trükkökre!

1. A trükkös betöltés

A fejlesztők igyekeznek minél több játékkal kapcsolatos dolgot a memóriába, videómemóriába tárolni. Ám ezek kapacitása is erőteljesen véges, így érthető módon óvatosan kell bánni ezekkel az erőforrásokkal. Hogy tehetik meg ezt idegesítő betöltőképernyők használata nélkül? Egyszerű a válasz: ha bezárul mögöttünk egy ajtó vagy épp a lift egy emelettel feljebb/lejjebb visz minket, akkor az addig betöltött és feleslegessé vált részeket kiüríti a memóriából a játék. Így máris feltöltheti az következő szakaszhoz szükséges textúrákkal, adatokkal a felszabadult helyet. Okos megoldás, nemde?

2. Egy kis segítség az első meccseken, pályákon

A játékok fejlesztői az első körös felhasználóknak igyekeznek segítséget nyújtani. Néhány játékban észrevehetetlenül, de kicsit erősebb fegyvereket kapunk mint az ellenfeleink, hogy pár ölést összeszedve vérszemet kapjunk és tovább folytassuk a játékot. A komolyabb multiplayer címeknél ilyet természetesen nem tehetnek meg a fejlesztők, de Fortnite esetén is a kezdők egy botokkal telített meccsben fedezhetik fel a játékot és jó eséllyel pár ölést is begyűjtenek majd.

3. A HP csík hazugság

A HP csíkot a fejlesztők trükkösen alakítják ki sok játéknál. A csík és a mögöttes való érték el is térhet. Könnyen előfordulhat, hogy az utolsó pár milliméternyi HP csík valójában még 50%-nyi életerőt jelent. Ezzel a trükkel sokkal izgalmasabbá tehetik a játékélményt a felhasználóknak, hiszen azt éreztetik a tűzharcok során, hogy bármikor meghalhat a karakterünk.

4. Néha az AI is hibázhat

Nem meglepő módon a fejlesztők azzal is játszanak, hogy a játék AI karakterei se instant öljenek meg minket az első találkozáskor. Így az első lövéseket, ütéseket hajlamosak „VÉLETLENÜL” elhibázni ezek a karakterek. Így nagyobb eséllyel tudjuk őket legyőzni a bossfight során.

5. A “Coyote time”

Ezzel a kifejezéssel leginkább a platformer játékoknál találkozhatunk. A fejlesztők a talaj elhagyását követő másodpercben is lehetőséget adnak a játékosoknak az ugrásra, így növelve a sikerélményt. Ezt belsős berkekben „Coyote time”-nak hívják. A név a a Wile E. Coyote and the Road Runnerből eredeztethető, mely hazánkban Kengyelfutó Gyalogkakukk és Prérifarkas néven futott. Azt hiszem nem kell magyarázni a párhuzamot a trükk és az elnevezés között.

Jöhet pár konkrét példa?

Az alábbi bejegyzésben pár konkretizált példát is találhattok arra, hogy a fejlesztők milyen módszerekkel verik át az ártatlan felhasználókat többek között a Walking Dead, Left 4 Dead és Gears of War játékokban.

https://leet.hu/2021/03/09/6-jatek-amikben-a-fejlesztok-ugy-vertek-at-trukkosen-hogy-eszre-sem-vettuk/

 

Ti ismertétek ezeket a trükköket?

https://leet.hu/termek/steelseries-apex-3-rgb-ip38-gamer-billentyuzet-64810/

×