November 18-án a YouTube frissítette felhasználási feltételeit, miszerint ezután több hirdetést láthatunk.

A YouTube által közzétett frissítés rövid, de tartalmaz a hirdetésekkel kapcsolatban egy döntő változást. A második pont alatt a következő szavak szólnak:

„A hirdetések mostantól olyan csatornák videóin is megjelenhetnek, amelyek nem szerepelnek a YouTube Partnerprogramban (YPP), illetve elkezdjük a hirdetéseket fokozatosan elhelyezni a brand safe videókon.”

Ez azt jelenti, hogy a korábbiaktól eltérően, amikor bevételszerzés gyanánt csak az alkotók által jóváhagyott videók előtt és közben jelentek meg hirdetések, mostantól már a YouTube dönt arról, hogy lesz hirdetés vagy sem, engedélytől függetlenül…

Ez nem csak őrülten idegesítő reklámokat jelent majd, hanem megtizedelheti az alkotókat is, hiszen egyfajta bevételi forrástól esnek el. Ezzel szépen lassan elérhetik azt is, hogy más platformokra vándorolnak majd kedvenc videósaink.

„Ez része az új megoldások egyikének,  például az otthoni hírcsatorna-hirdetésekbe irányuló beruházásainknak, amelyek segítenek a hirdetőknek felelősségteljesen kiaknázni a YouTube teljes skáláját, hogy kapcsolatba léphessenek közönségükkel és bővíthessék vállalkozásukat” – olvasható a frissítésben.

Ettől függetlenül, az alkotók még mindig jelentkezhetnek partnernek ha megfelelnek a YouTube partnerprogram alkalmassági kritériumainak, mint például 12 hónap alatt 4000 órányi megtekintés vagy több mint 1000 feliratkozó.

×