A Riot Games most már nem csak a League of Legendsért felelős, ezért eljött az idő számukra, hogy új Anti-Cheat rendszerrel szálljanak szembe a csalókkal.

A Riot Games 10 születésnapja alkalmából úgy gondolta, hogy eljött az idő, hogy kibújjon a MOBA világából, és új terepeken mutassa meg magát. A Legends of Runeterra már béta fázisba került, míg párhuzamosan több projekt is készül. Ennek apróján határozta el magát a kiadó, hogy új Anti-Cheat rendszert vezet be.

Lássuk, hogy pontosan mi kerül a levesbe

Már időszámításunk előtt is léteztek csalók, de hogy pontosan mikor látott napvilágot az első, arról sajnos nincs pontos adatunk. Egy dolgot tudunk róluk: a csalók csalnak. A digitális világ fejlődésével a különböző cheat-programok és az ellenük bevetett védekezés is változott. Olyan technikákat dolgoztak ki, melyek befolyásolni tudják magát az oprendszert, sőt a hardvereket is. Ezek a módszerek ellehetetlenítették az anti-cheat programok információ áramlását, vagyis pontosabban egyszerűen nem kerül be az anti-cheat látókörébe, így értelemszerűen képtelen kiszűrni.

A különböző csalás szintek. forrás: League of Legends

Ezzel szemben, ha a rendszermagot befolyásolják a csalók, akkor a kinyert adatokat is változtatni tudják, így a Riot rendszerébe fel se tűnne, hogy valami nem okés. Persze, eddig is volt rá mód, hogy a memóriában lévő alkalmazásokat monitorozzák és így a gyanús programokat kiszúrják , de jelenleg a csalások ennél „magasabb” szinten járnak.

De ez mostantól megváltozik, és ezentúl a Riot Games játékait rendszer (kernel) szintű védelemmel látják el.

Mit is jelent ez?

A csalók mostantól nem tudják olyan egyszerűen átverni a rendszert, mint korábban. Eddig ugyanis az ügyesebb hackerek szimplán írtak egy kamu drivert, amit mondjuk egy webkameraként azonosított a rendszer, ezen a felületen keresztül pedig simán behozták a kívánt csalásokat. A rendszer pedig képtelen volt mindezt észlelni, hiszen a Windows csupán annyit közölt vele, hogy be van dugva az adott eszköz. Azt már nem lehetett tudni, hogy ez milyen befolyással van a rendszer működésére.

A kernel szintű védelmek idáig is léteztek, ott van az EasyAntiCheat vagy a BattlEye, szóval a Riot nem a spanyol viaszt találta fel, de a saját védelem ennek ellenére rengeteg előnnyel járhat, ha jól meg van írva. Egyrészt így a multihack „gyártók” nem tudják egy csapásra frissíteni a meglévő csalásaikat az összes játékra, amennyiben találtak egy rést az előbb említett konkurensek pajzsán. Másrészt a csalóknak ki kell ismerniük a Riot új védelmét, így egy ideig valószínűleg nem kell aggódni a csalók miatt.

Persze ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán ne lennének, hiszen a tökéletes védelem, mint tudjuk nem létezik.

Az adatokhoz, amikhez szerettek volna, eddig is hozzáfértek a Riot Gamesnél (igen a házi feladat mappához is). Itt a lényeg, hogy ezentúl az adatok integritásában is megbizonyosodhatnak. Könnyebben kiszűrik a fals információkat, és ezzel a csalásokat is. Most már tényleg a skill miatt fogsz kikapni és nem az ellenfél csalása miatt. Sajnáljuk.

Kernel szintű védelmek, eddig is futottak (pl.: EasyAntiCheat, BattlEye) a gépeden, melyek a különböző AAA játékok miatt lettek feltelepítve. Mindössze annyi történt, hogy a Riot a saját modulját is hozzáadta a listához.

A Riot Games fő célja, hogy megakadályozzák a csalásokat és a legjobb online kompetitív élményt nyújtsák. Aki most akarna elkezdeni csalni, annak NAGYON nem ajánljuk. A Redditen nagyon pozitív visszhangot ért el ez az újítás. Ti hogyan vélekedtek az új anti-cheat rendszerről?

https://www.facebook.com/groups/lolhungary/

×