Bár a Star Wars sorozat is hamar az első helyre ugrott népszerűségben, úgy tűnik, a Witcher kalandjaira többen kíváncsiak.

Kétség sem fér hozzá, hogy jelenleg a Star Wars és a Witcher a két legsikeresebb márka a bolygón. Tavaly év végén úgy tűnt, Baby Yoda és a Skywalker kora fogja a legnagyobb sikerrel koronázni a decembert. Az év legutolsó hetében viszont végül a legtöbben a Vaják kalandjaira voltak kíváncsiak.

Mi lehet a siker titka?

Az adatok a Parrot Analytics-től származnak, akiktől először a Business Insider vette át a hírt. A piackutató cég alapvetően úgynevezett „keresleti egységek” indexén méri a népszerűséget. Ez a mutató összesíti a nézői érdeklődést, interakciókat és keresési hajlandóságot.

Amit viszont nem mér, az a valódi nézőszám: ezeket sem a Disney+, sem a Netflix nem osztja meg senkivel, ezért a nézettségi adatok terén ilyen piackutatói adatokra kell támaszkodnunk.

Kétségkívül elismerésre méltó, hogy milyen gyorsan szedte össze a részben Magyarországon forgatott Witcher sorozat ezt a nézettséget. Míg a Mandalorian premierje még novemberben volt, és hétről-hétre építette a nézettségét, a Witcher egyetlen hét alatt a toplista élére került.

Witcher

Kép forrása: Youtube

Pontosan természetesen lehetetlen megmondani, hogy miért sikerült ez a jó eredmény. Mind a két sorozat kifejezetten jól sikerült (ahogy az kritikáinkból is kiderül itt és itt), de ezen kívül még számos tényezőt érdemes számba venni.

Például lehetséges, hogy épp az segít a Witcher népszerűségén, hogy egyben végig lehet nézni. Nem elhanyagolható az sem, hogy a Disney+ egyelőre csak néhány országban elérhető, a Netflix ezzel szemben globálisan tette elérhetővé a sorozatát.

Mindenesetre valószínűleg fölösleges is néhány millió „keresleti egység” különbségéből tényleges versenyt csinálni. Tagadhatatlan, hogy mind a Witcher, mind a Mandalorian nagyon megfogta a rajongókat, és mind a két sorozat meg is kapja a folytatását.

Nektek melyik sorozat tetszett jobban a kettő közül?

×