Viszonylag friss, szeptemberben megjelent, és máris sikeres magyar fejlesztés a XXI. század első harmadának Dél-Amerikájában játszódó Chachapoya, melyben valóságos Indiana Jones-ként kell ősi kultúrák rejtett műkincseit felfedeznünk.

(Ez a cikk a korábbi Metabro Boardgame rovatában jelent meg. A Metabro teljes átalakulása miatt a hajdani Boardgame rovat cikkeit áttettük a Leetre.)

A játékban szereplő hősök, afféle kalandorrégészek alapból nem ám múzeumok megbízásából, hanem kizárólag a saját szakállukra dolgoznak, és amit megszereznek, azt a feketepiacon adják el, nagy titokban. Ám a játékban össze kell fogniuk, akkora zsákmány kecsegteti őket, közösen felfedezve az ősi dél-amerikai kultúrák nagyrészt feltáratlan területeit. A közösen megszerzett műkincseken azonban osztozni is kell valahogy, de az nem opció, hogy igazságosan.

A játékmenet szerint a játékosok/hősök licitálással tudják megszerezni a kincseket és a bálványokat, blöffölnek és kombinálnak, hogy a végére a legdrágább, vagyis legtöbb pontot érő műkincseket legyenek az övéik. Senki nem lehet se túl kapzsi, se túl gyáva, mert ha igen, annak kiesés a vége, vagy teljes hopponmaradás.

A Chachapoyát 2-4 játékos játszhatja, és fél óra alatt meg is van. Alapvetően kártyajáték, 45 nagyméretű és 50 kalandorkártyával, továbbá 4 Rejtett Kincs tokennel. A doboz és a kártyák rohadt jól néznek ki, kiadója a Vagabund, ára pedig baráti, 3790 forint. Fejlesztője – és egyben a Vagabund Kiadó tulajdonosa – Szöllősi Péter, akinek ez már nem az első kártyajátéka, hanem a nyolcadik, itt van az összes.

×