Nem tudom miért, de az emberek szeretnek mások pénztárcájában turkálni, így általános kérdés, hogy mennyit keresnek a nagy streamerek. Könnyen kiszámolható.

Egyik élő adása során a N3RDFUSION vezetője, Devin Nash arról beszélt, milyen sokat keresnek egyes streamerek a támogatásokból, kizárólag azzal, hogy videojátékokkal játszanak élőben. A Devin Nash által vezetett N3RDFUSIO nevű szervezet olyan tartalomgyártók cége, aminek célja, hogy a szórakoztatásból karriert csináljon – írja a Dexerto.

A Twitch nagyon egyszerű módot kínál arra, hogy valaki pénzt keressen. A tartalomtípusok ráadásul az évek során nagy mértékben bővültek, így már többféle tehetség is bontogathatja szárnyait a platformon. Ami az egyszerű nézőnek is feltűnik, hogy egyes streamereket nagyon sokan néznek, a támogatások, feliratkozások, sőt a szponzorált tartalom abszolút velejárói az élő műsoroknak. Amióta tudjuk, hogy egyesek képesek megélni csak a Twitch streamekből, azóta kíváncsi a közönség arra is, hogy mennyi üti a markukat valójában? Mekkora összeget tudnak elkölteni felszerelésre, nyaralásra, vagy épp lakásra, házra?

A legnagyobb streamerek persze ritkán vallják be, hogy pontosan mennyit keresnek, sőt még a legnagyobbak is hajlamosak letagadni egy-egy kiszivárgott összeget. A rajongók persze rendre kiszámolják, mennyi is az annyi. Az évek alatt számos cikk szólt arról, hogy egy-egy alkotó hová is jutott.

„Az esetek 99 százalékában a streamerek áldozat szerepben tetszelegnek és észre sem veszik milyen jó soruk van. A maradék 1 százalék az, aki nem tudja, hogy keressen pénzt, és nem is keres” – fogalmaz Nash, aki azt is megmutatta, hogyan néz ki egy-egy streamer otthona.  Nash azt állítja: egy streamer nem a felét kapja meg a feliratkozás összegének, hanem 70 százalékát, vagyis egy 5 dolláros feliratkozás után 3.5 dollárt jár.

 

A Twitch Stats oldalon bárki megnézheti, hogy a legnézettebb streamerek mekkora követőbázissal, nézett órával, és ami a legfontosabb: aktuálisan mekkora követőszámmal rendelkeznek.

Eszerint MOONMOON jelenleg nagyjából 22 ezer feliratkozóval rendelkezik. Ha ezt megszorozzuk 3.5-tel, majd a dollár árfolyamának átlag összegével (300), máris látható, hogy a streamer majdnem 24 millió forintnak megfelelő összeggel lett gazdagabb. Mindez persze nem foglalja magába a tier kettes vagy tier hármas feliratkozást. MOONMOON állítólag további 500 dollárt keres naponta adományokból (donate). Csak az előfizetések és donate-k után keresett jövedelme eléri az 1,2 millió dollárt egy évben. Ráadásul ez a szám nem tartalmazza a Twitch hirdetésekből származó bevételt, cheereket, biteket, a szponzorációs szerződéseket, vagy egy esetleges aktív YouTube-csatornát.

Nash összehasonlításképpen Pokimane-t hozza fel, aki jelenleg kicsivel több mint 10 ezer előfizetővel rendelkezik. Nagyjából 34 ezer dollárt keres havonta. Az ebből származó bevételeket ő azonban be is fekteti, például saját Pokimane figurát készíttetett.

Kép forrása: Twitch Stats

Nash arra is rávilágít, hogy a szponzorált tartalmak megjelenítése további 15-20 ezer dollár közötti összeget hozhat a nagy streamerek számára, ráadásul egy-egy tartalomgyártó akár négy támogatóval is szerződésben állhat. Ha ez fennáll, akkor egy streamer akár további 840 ezer dollárt is kereshet évente. Ez több mint 250 millió forint. Aztán ha ehhez hozzáadjuk a YouTube bevételeket, az még többet adhat hozzá ehhez az összeghez. Ha valaki például hetente kiad két videót, aminek 500 ezres megtekintése van, akkor az becslések szerint akár 144 ezer dollárt is hozhat a konyhára. Ebben az összegben ugyanakkor még nincsenek benne a merch termékekből szárazó bevételek, a donate-k stb.

Nash elmondta, hogy a jövőben hasonló módon szeretné elemezni az olyan streamerek bevételeit, mint Ninja vagy Dr. Disrespect.

Bár valóban érdekes lehet belegondolni abba, hogy egy-egy streamer mennyit keres, ugyanakkor -talán közhely-, de tudjuk, hogy a pénz nem minden. Kedvenc streamereink sokat dolgoznak azért, hogy elérjék céljaikat, szórakoztassanak és mindig minden helyzetben kiszolgálják a közönséget. Azt a közönséget, akit nem érdekelnek a kifogások, a betegség, a családi ügyek stb. Csakis tartalomra vágynak. Ha ez a „szakma” olyan könnyű lenne, mindenki megélne belőle, mégis csupán a streamerek kis százaléka jut el eddig.

Amiről nem beszéltünk, hogy ennek a pénzkeresetnek mi az ára, mennyit kell érte tenni, dolgozni, fejlődni, tanulni, a közönség visszajelzéseit érzelmileg kezelni stb. Bár úgy tűnik, nem könnyű feladat ennyit keresni, de amint látjuk, ha valaki előre tör, akkor valóban megéri.

A másik kérdés az, nekünk nézőknek valójában fontos-e, hogy kedvenc streamerünk mennyit keres? Nem elég csak élvezni a műsort?

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×