Mondhatjuk, hogy áttörést ért el a Nintendo Kínában, ahol eddig nem igazán jelenhetett meg a hordozható konzol. A Tencent partnerségnek köszönhetően ez megváltozik.

Még augusztusban jött a hír, hogy a Nintendo és a Tencent partnerségre lépett, céljuk pedig a Nintendo Switch megjelentetése hivatalosan Kínában. Utóbbi jelentős előrelépés, hiszen szabályozások miatt nem igen jelenhetett meg eddig a konzol az országban. A partnerségben létrejött Switch hivatalos kínai változata jövő héten debütál a távol-keleti országban – jelentette be a Tencent és a Nintendo. A csomag 2099 jüanért lesz kapható, ami kb. 90 ezer forint, és tartalmazza a Super Mario Bros. Deluxe példányát.

Ahogy a TheVerge cikkéből kiderül, Daniel Ahmad, a Niko Partners kínai játékanalitikusa szerint egyelőre csupán ez az egyetlen cím, ami megjelenhet a konzolra, bár már bejelentették a Mario Kart 8 és a Super Mario Odyssey érkezését is.

Egyelőre úgy tűnik, hogy a Nintendóval partnerségben álló Tencent csak az eredeti Switch konzolt dobja piacra az országban, a Lite verzióról egyelőre nincs szó. Az előrendelések Kínában ma indultak, a konzol hivatalosan december 10-től lesz kapható. A Switch kínai változatában a készülék képes valamilyen módon használni a Tencent szolgáltatásait, ideértve az online játékok felhőrendszerét, valamint az eShop használatát a WeChat Pay segítségével.

Kép forrása: Nikkei

Annak ellenére, hogy Kínai a videojátékok egyik legnagyobb piaca, melyből a Nintendo eleddig kimaradt, nem feltétlenül lesz a Switch a kínaiak nagy kedvence. Az országban jelenleg a PC és mobiljátékok dominálnak, a konzolok pedig hivatalosan alig, csak a szürke piacon elérhetők az országban.

Bár valószínűleg azt a pár címet, ami megjelenik, értékelni fogják a Kínai játékosok, de a Nintendo még nem adott ki becslést a tekintetben, hogy milyen mértékű értékesítést remélnek.

„A kínai eladásokat nem vettük figyelembe a jelenlegi pénzügyi évre vonatkozó előrejelzésünknél. Annak ellenére, hogy a jelenlegi pénzügyi év során jelenik meg, nem számítunk számottevő hatásra az eredményeket tekintve” – mondta Shuntaro Furukawa elnök-vezérigazgató a múlt hónapban.

Miközben tehát a Tencent nagyban segítette a Nintendo kínai terjeszkedését, a Tencent pont a Nintendótól vár segítséget abban, hogy az Egyesült Államokban és Európában terjeszkedjen konzoljáték fronton. Ez a lépés annak a friss szabályozásnak köszönhető, ami ismét korlátozza a fiatalok játéklehetőségeit Kínában.

Szerinted sikeres lesz a Switch Kínában?

×