A moddereknek nyolc évébe telt, hogy rájöjjenek, hogyan tudnak egyedi mapokat importálni a játékba. Még mindig vannak akadályok.

A Dark Souls szériát fejlesztő From Software nem kezeli olyan nyitottan a modok kérdését, mint az őrülten módosított játékairól híres Bethesda. Ez persze nem jelenti azt, hogy effektíve tiltaná a törekvéseket, pusztán csak nem biztosít annyi erőforrást és hozzáférést a fejlesztők számára.

Így például a rajongóknak nyolc évébe telt, hogy végre hozzá tudjanak adni egyedi térképeket a játékhoz – számolt be róla az EuroGamer. Alapvetően nem a 3D modellek gyártása és importálása volt a legnehezebb feladat, hanem az úgynevezett ütközési adatok összeállítása. Ez az adat mondja meg ugyanis, hogy mibe ütköznek bele a játékosok, azaz hogy melyek a szilárd testek.

A játékot eredetileg a korlátozottan hozzáférhető, egyedi Havok motorra írták, a moddolók pedig nem tudtak rájönni, milyen formátumban és hogyan tárolja az ütközési adatokat a motor. Nyolc évet kellett várni, de most az egyik fejlesztő, Horkrux rájött: a motor egyik korábbi verziójához kiadott ingyenes fejlesztői eszközökkel elő lehet állítani olyan ütközési térképet, aminek segítségével működőképes pályákat importálhatnak a játékba.

 

Első tesztként a Dropoff nevű modder a Half-Life egyik pályáját, a Crossfire-t importálta a játékba, és ahogy a fenti videón látszik, egész korrektül értelmezi a térképet a motor. Ám sajnos a hasonló moddolt helyszínek egyelőre még legfeljebb csak PvP arénáknak lesznek használhatók.

Még mindig nem tudják ugyanis a moddolók, hogy hogyan adjanak hozzá a térképekhez úgynevezett navigációs hálókat – ez segít a nem játékos karaktereknek közlekedni a világban, ez mondja meg, hova mehetnek és hova nem.

Ha ezt a problémát is sikerül megoldani, akkor esetleg a jövőben teljesen egyedi küldetéseket, gyakorlatilag játékosok által kreált DLC-ket is kiadhatnak a játékhoz.

×