A Riot Games a gyűjtögető kártyajáték zsánert támadja egy letisztult, a League of Legends világán alapuló címmel.

A korai hírekkel ellentétben – sajnos – nem MMORPG a Riot Games új játéka, amit ma hajnalban mutattak be a League of Legends 10 éves évfordulójának ünnepén. Az új játék egy gyűjtögetős kártyajáték, ami erősen hajaz a Hearthstone-ra, de tartalmaz Magic: The Gathering elemeket is. Mi a Barcraft jóvoltából próbálhattuk ki.

A Riot Games jókor támadja a főképp Blizzard uralta szektort, hisz a Hearthstone már több mint 5 éve jött ki és a cégben az elmúlt napok eseményei után sokak bizalma rengett meg. A Hearthstone törzsközönsége persze még mindig erős és a címhez folyamatosan új frissítések érkeznek, de azt hiszem egy erős ellenfél letaszíthatja már a trónról.

Az új jövevény neve Legends of Runeterra és első ránézésre letisztult és energikus külsőt kapott. A játék ingyenes és a League of Legends új klienséből indítható, de a jövőben lehetséges lesz az egyedi indítása is. Három opciónk van jelenleg, játszhatunk kiképző, számítógép elleni és valódi ellenfél elleni meccset is.

A játék előtt főhőst és paklit választunk, majd 20 életponttal és 1 manával kezdjük körünket. Itt négy lap ugrik fel, amelyekből bármennyit lecserélhetünk egyszer, majd a maradékot kézbe kapjuk. A kártyákon a League of Legends világának karakterei láthatók, azonban nem csak a hősök, itt ott még harcos Poro-k is megjelennek. Ezen felül még akciókártyák sokaságából is böngészhetünk. Körönként nő a manánk és lapot is húzhatunk, a meccs addig tart, amíg az egyik játékos elveszti minden életpontját. Minden kártyán szerepel az adott képesség, a mana költség és a támadó és védő értékek.

A táblán három részre van osztva a térfelünk, egy kézben tartott kártyák, egy kijátszott kártyák és egy csatatérre, ahol a támadó, védekező hősök és a kijátszott varázslatkártyák szerepelnek. A jobb oldalon követhetjük a mana mennyiségünket és a támadási, kártyakijátszási és varázslat tokenünket.

A meccs fázisokra van osztva, ahol támadó és védő szerepet cserélget egymás között a két fél. A Hearthstone-nal ellentétben, itt adódik lehetőségünk az ellenfél körében is kártyákat kijátszani és támadáskor a védelmünket is mi irányítjuk, így eldönthetjük melyik hősünk, melyik hőssel veszi fel a harcot.

A hősök animáció lenyűgözőek, sokszor az egész pályát befedik, így érdemes odafigyelni mikor tudjuk ezeket előhívni. A karakterek, szintet is léphetnek, ami hasonló epikus látványvilággal jár, ezek után erősebb formában térnek vissza a játékba. A toxikus ellenfelektől sem kell félni, mivel chat funkció nincs, csupán pár hangulatjel segítségével kommunikálhatunk, vagy unalmunkba a sarokban fekvő Porok hasát cirógathatjuk.

A játékos profilja szinttel is rendelkezik és küldetéseket is kap, amellyel folyamatosan gyűjtheti a kártyákhoz szükséges craftolási anyagokat, azonban ezek sokkal könnyebben elérhetők, mint a Hearthstone esetében. Így pénzért nem jutunk valós előnyhöz csupán skinekre költhetünk itt is. A ládanyitogatás itt sem marad el, a különböző mérföldkövenként a lootboxok szerelmesei is kiélhetik magukat.

Nehéz megjósolni, hogy élére állhat-e a Legends of Runeterra a gyűjtögetős kártyajátékoknak, de az biztos, hogy mi nagyon jól szórakoztunk a kipróbálása közben. Habár pár számítógép irányította ellenfél kifejezetten nehéznek bizonyult.

Külön köszönjük a Barcraft csapatának a lehetőséget, hogy egy külön eseménnyel készültek az alkalomra és lehetőséget biztosítottak az új cím kipróbálására!

×