Idén ismét elindult a V4 Future Sports Festival, melynek keretén belül többek között magyar esportolók mérhetik össze tudásukat Fortnite-ban és CS:GO-ban. Az elején sajnos nem ment minden simán.

A V4 Future Sports Festival esport rendezvény idén újra Budapesten zajlik, melyen a V4 országok (Magyarország, Lengyelország, Szlovákia, Csehország) vesznek részt. Az Egymillióan a magyar esportért Egyesület (Esportmilla) szervezésében megvalósuló tornán 350 000 eurót, átszámítva több mint 110 millió forintot osztanak ki a legjobbak között – írja az Origo. Az esemény  célja, hogy idén is minél többen betekintést nyerjenek az esportok világába, hiszen már tavaly is közel 16 ezren követték figyelemmel a helyszínről a mérkőzéseket.

A versenyen ezúttal Fortnite bajnokságra is lehetett jelentkezni, miután a játék megjelenése óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend hazánkban is. A versenyek döntőjére a jelentkezők selejtezők után juthattak be.

A bajnokság selejtezőjére egyébként már augusztus közepétől lehetett jelentkezni, majd 4 napon keresztül harcoltak a csapatok a továbbjutásért. A szeptember 1-i negyedik selejtezőt követően egy résztvevő jelentkező arról tájékoztatott minket, hogy a selejtező során a pontgyűjtés egyesek számára lehetetlen volt, mivel a rendszer nem engedte be őket a lobby-ba.

Kép forrása: V4 Future Esports Festival

Állítólag a verseny Discord szerverén többen felháborodásuknak adtak hangot, mert bejutni a selejtező köreibe nem tudtak, pontot nem tudtak szerezni, így hátrányba kerültek a többi csapattal szemben.

Szerettük volna tisztán látni, hogy mi is történt, így az ügyben a verseny szervezőivel is felvettük a kapcsolatot. Az Egymillióan a magyar esportért Egyesület elnöke, Bíró Balázs készségesen állt rendelkezésünk, akinek ezúton is köszönjük kérdéseinkre adott válaszait. Reméljük, hogy segítünk megválaszolni néhány fontos kérdést.

A Fortnite bajnokság selejtezőjén egyik résztvevő forrásunk szerint probléma adódott a lobby-val, pontosabban a meccsekbe belépéssel. Ilyen módon voltak játékosok, versenyzők, akiknek nem volt alkalmuk pontokat szerezni? A fenti állítások mindegyike igaz, vagy sem? Mi történt pontosan?

A játékosoknak minden mérkőzés előtt 2-4 perc közötti idő állt rendelkezésre, hogy becsatlakozzanak a lobby-ba, ez idő alatt ezt kényelmesen meg lehet tenni. Kaptunk visszajelzéseket arról, hogy egyes játékosokat nem dobott be a rendszer, volt azonban olyan szituáció is, amikor a játékos vétett hibát; elírta a jelszót vagy rossz játékmódban próbált meg a mérkőzéshez csatlakozni. Természetesen az Epic Games rendszerében is lehetett hiba, ennek lehetőségét jeleztük feléjük.

Amennyiben valóban technikai probléma adódott, melyért a verseny szervezői nem vállalják a felelősséget, volt-e/van-e valamilyen terv az ilyen jellegű problémák kezelésére?

A V4 Future Sports Festival szervezői nem vállalnak felelősséget az Epic Games rendszerének működéséért, a felmerült problémákat ugyanis csak a fejlesztő tudja kijavítani, mi azonban jelezzük feléjük a hibás működést, amelyet ebben az esetben is megtettünk.

Az esetleg ilyen módon hátrányba került játékosoknak van-e/volt-e valamilyen lehetősége a lemaradás behozására? Opció ilyenkor a meccsek újrajátszása?

A mérkőzés újrajátszására nem volt lehetőség, ugyanis amíg a kiadó nem javítja ezt a hibát, vagy nem ad lehetőséget például az újracsatlakozásra, addig fennáll a lehetősége annak, hogy egy csapat valamiért nem tud csatlakozni a játékhoz.

Milyen álláspontot képvisel ilyen technikai problémák esetén az Epic Games?

Az Epic Games nevében nem nyilatkozhatunk, továbbá a kiadó soha nem osztott meg ilyen jellegű álláspontot a harmadik fél által szervezett versenyekre vonatkozóan.

Az Epic Games által szervezett versenyek esetében milyen megoldás a megszokott? Van-e erre (akár nemzetközileg elfogadott) szabályzat?

Az Epic Games által szervezett hivatalos versenyekre kifejlesztett egy automata rendszert, amellyel akár több millió játékos eredményeit is képesek kezelni, ez a rendszer azonban csak az Epic számára érhető el, harmadik fél által szervezett versenyeknek ezt nem biztosítják.

Kapcsolatban áll-e a V4 szervezés az Epic Games-szel? Ha nem, miért nem jött létre kapcsolat, megállapodás, például az ilyen problémák kezelése kapcsán?

Az EPIC Games eltérő engedélyeket és jogosultságokat biztosít az általa direktben, valamint a harmadik fél által szervezett rendezvényekre. A V4 Future Sports Festival utóbbi licenccel rendelkezik, ezért a kiadói támogatás mértéke korlátozott, a kommunikáció régiós ügynökségen keresztül történik.

Forrásunk szerint az eredménytáblán több hiba felfedezhető. A helyezések több helyen szerepelnek, mint az lehetséges volna. Például az első meccsben a két lobby játékosai összesen három 2. helyezett csapatot produkáltak. Ez hogyan lehetséges?

A vasárnapi selejtezőre 3 csoportra való játékos jelentkezett, valamilyen okból kifolyólag viszont egy részük nem jelent meg. Erről pontos adatokat a lebonyolítást végző adminok csak az első mérkőzés után kaptak, akik a minél nagyobb létszámú meccsek, és a fair play nevében a három csoportból kettőt csináltak. Így lehetséges az, hogy a táblázatban az első mérkőzésen még három darab második helyezés szerepel.

Tudomásunk szerint a helyezés igazolása printscreen-ekkel történt. Hogyan történt ennek hitelességének igazolása?

A helyezések és kiiktatások a formátumnak megfelelően kerülnek kiszámításra, melyet az adminok több forrásból követtek le. Ezek közül az egyik a játékosok által szolgáltatott képernyőfotó. A mérkőzéseket az admin csapat kíséri figyelemmel, a játékosoktól származó képek pedig biztosítékok arra, hogy elkerüljük az emberi hibákat. Ez a rendszer a játék megjelenése óta nagyszerűen működik a harmadik fél által szervezett versenyeken, még akár több tízezer nevező esetén is. A játékok nem támogatják a harmadik fél által szervezett versenyeket dedikált segédeszközökkel, így sajátos megoldásokat kell alkalmazni, ezért használtuk mi is ez azt egyszerű, de megbízható rendszert.

A verseny további szakaszában milyen módon kezelik majd az ilyen jellegű, váratlan problémákat?

Az online selejtezők Magyarországon már lezajlottak, a többi V4 országban pedig most hétvégén zajlanak. Az online lebonyolításon változtatási lehetőség már nincs, az offline rendezvényre pedig olyan infrastruktúrával készülünk, amellyel remélhetőleg minden ilyen váratlan problémát elkerülhetünk, vagy azonnal orvosolhatunk a helyszínen, hogy a lehető legjobb élményt biztosítsuk a játékosoknak és a nézőknek is.

Mit üzennének azoknak a játékosoknak, akik ilyen eset miatt panasszal éltek?

Nagyon sajnáljuk, hogy előfordultak technikai problémák, ami miatt néhányan nem tudtak mindegyik mérkőzésbe becsatlakozni a selejtezők során. Minden esetet jeleztünk az ügynökségnek, akik egyesével vizsgálják ki őket. Szeretnénk, hogy a kiadó olyan környezetet hozzon létre, ahol ezek a problémák már nem merülnek fel. Akik nem jutottak be az offline döntőbe, azokat várjuk szeretettel a helyszínen egy hatalmas showműsorral és számos ajándékkal szeptember 21-én és 22-én!

A Fortnite bajnokság döntője tehát szeptember 21-én és 22-én zajlik majd a Hungexpon, ahol 30 ezer eurós összdíjazás vár a versenyzőkre.

A V4 Future Esport Fest-ről és a programokról bővebben tájékozódhattok a hivatalos honlapon, illetve a rendezvény Facebook oldalán.

×