Egy tanulmány szerint a felnőttek 74%-át zaklatják az online játékokban
Online játékokkal játszó felnőttek 74 százaléka élt már át valamilyen zaklatást – derül ki egy friss felmérésből.
Online játékokkal játszó felnőttek 74 százaléka élt már át valamilyen zaklatást – derül ki egy friss felmérésből.
Online játékokkal játszó felnőttek 74 százaléka élt már át valamilyen zaklatást – derül ki egy friss felmérésből.
Az Anti-Defamation League civiljogi szervezet ma tette közzé új kutatásának eredményeit, amelyből kiderül, milyen szinten éri trollkodás, zaklatás, megfélemlítés, fenyegetés, vagy épp diszkrimináció azokat a felnőtteket, akik online játszanak – írja a Kotaku. A felmérés során 1000 embert kérdeztek meg, valamint vizsgálták a játékkiadókat, hogy hogyan reagálnak ezekre a helyzetekre. Mondanom sem kell, e téren találtak hiányosságokat.
A játékok széles skáláján találatunk olyan területeket, ahol teljes mértékben hiányzik a megfelelő moderálás” – mondta Daniel Kelley, az ADL vezetője. „Például a 4chan vagy a 8chan olyan terek, ahol a moderálatlan területek toxikussá válnak” – tette hozzá.
A megkérdezett játékosok 65 százaléka „súlyos zaklatás” áldozata lett, amely magában foglalja a „fizikai fenyegetéseket, a névtelen és a szüntelen zaklatást” az online játék során. 29 százalékuk azt mondta, hogy megdöbbentő módon adataikat vadidegenek megjelenítették az interneten.
Az LGBTQ játékosok mintegy harmada úgy vélte, hogy szexuális irányultságuk miatt zaklatják őket. A megkérdezett afroamerikai emberek egyharmada, a latin-amerikai és ázsiai emberek egynegyede azt állítja, hogy etnikai hovatartozásuk miatt éri őket zaklatás. A nők közel 40 százalékuk jelentette a nemi megkülönböztetésen alapuló zaklatást.
Az Anti-Defamation League azért döntött úgy, hogy felmérést készít a online játékban zajló zaklatásról, mert szerintük nem igazán állnak rendelkezésre megfelelő adatok a témában, illetve más szervezetek nem szívesen foglalkoznak vele.
Az is kiderült, hogy nem minden játékban egyenlő a zaklatás mértéke. A legtöbb zaklató a Dota 2, a CS:GO, az Overwatch, a PUBG és a LoL online tereiben játszik. A felmérésben résztvevő legtöbb Dota 2 játékos mondta, hogy emiatt hagyta abba a játékot. A játékosok 80%-ka viszont pozitív szociális kapcsolatról is nyilatkozott egyes játékok kapcsán: például a World of Warcraft, a Minecraft, vagy az NBA 2K közösségében. Ez a szám 37 százalék például a LoL esetében.
Kelley szerint egyébként a zaklatás mértékénél teljesen mindegy, hogy az írásban vagy hangban történik. Érdekesség, hogy 35% elismerte, hogy maga is trollkodott már, vagy sértő névvel illette játékostársát. Az ADL azt javasolta, hogy az Entertainment Software Ratings Board, az Egyesült Államok videojátékokra vonatkozó korhatár-besorolást végző szervezete vizsgálja felül minősítési rendszerét.
A játékosok humora néha bizony kissé extrém lehet. Lehet, hogy vannak olyanok, akik azt gondolják vicces beírni, hogy „retard”, vagy hogy „öld meg magad”. Szándékosan nem adok további tippeket. Azonban a kutatás végző Daniel Kelley rávilágít, hogy ez akkor sem elfogadható, ha vicces.
Nektek mi a véleményetek a online játékon belüli zaklatásról?