Online játékokkal játszó felnőttek 74 százaléka élt már át valamilyen zaklatást – derül ki egy friss felmérésből.

Az Anti-Defamation League civiljogi szervezet ma tette közzé új kutatásának eredményeit, amelyből kiderül, milyen szinten éri trollkodás, zaklatás, megfélemlítés, fenyegetés, vagy épp diszkrimináció azokat a felnőtteket, akik online játszanak – írja a Kotaku. A felmérés során 1000 embert kérdeztek meg, valamint vizsgálták a játékkiadókat, hogy hogyan reagálnak ezekre a helyzetekre. Mondanom sem kell, e téren találtak hiányosságokat.

A játékok széles skáláján találatunk olyan területeket, ahol teljes mértékben hiányzik a megfelelő moderálás” – mondta Daniel Kelley, az ADL vezetője. „Például a 4chan vagy a 8chan olyan terek, ahol a moderálatlan területek toxikussá válnak” – tette hozzá.

A megkérdezett játékosok 65 százaléka „súlyos zaklatás” áldozata lett, amely magában foglalja a „fizikai fenyegetéseket, a névtelen és a szüntelen zaklatást” az online játék során. 29 százalékuk azt mondta, hogy megdöbbentő módon adataikat vadidegenek megjelenítették az interneten.

Kép forrása: PCGamesN

Az LGBTQ játékosok mintegy harmada úgy vélte, hogy szexuális irányultságuk miatt zaklatják őket. A megkérdezett afroamerikai emberek egyharmada, a latin-amerikai és ázsiai emberek egynegyede azt állítja, hogy etnikai hovatartozásuk miatt éri őket zaklatás. A nők közel 40 százalékuk jelentette a nemi megkülönböztetésen alapuló zaklatást.

Az Anti-Defamation League azért döntött úgy, hogy felmérést készít a online játékban zajló zaklatásról, mert szerintük nem igazán állnak rendelkezésre megfelelő adatok a témában, illetve más szervezetek nem szívesen foglalkoznak vele.

Az is kiderült, hogy nem minden játékban egyenlő a zaklatás mértéke. A legtöbb zaklató a Dota 2, a CS:GO, az Overwatch, a PUBG és a LoL online tereiben játszik. A felmérésben résztvevő legtöbb Dota 2 játékos mondta, hogy emiatt hagyta abba a játékot. A játékosok 80%-ka viszont pozitív szociális kapcsolatról is nyilatkozott egyes játékok kapcsán: például a World of Warcraft, a Minecraft, vagy az NBA 2K közösségében. Ez a szám 37 százalék például a LoL esetében.

Kép forrása: dotesports.com

Kelley szerint egyébként a zaklatás mértékénél teljesen mindegy, hogy az írásban vagy hangban történik. Érdekesség, hogy 35% elismerte, hogy maga is trollkodott már, vagy sértő névvel illette játékostársát. Az ADL azt javasolta, hogy az Entertainment Software Ratings Board, az Egyesült Államok videojátékokra vonatkozó korhatár-besorolást végző szervezete vizsgálja felül minősítési rendszerét.

A játékosok humora néha bizony kissé extrém lehet. Lehet, hogy vannak olyanok, akik azt gondolják vicces beírni, hogy „retard”, vagy hogy „öld meg magad”. Szándékosan nem adok további tippeket. Azonban a kutatás végző Daniel Kelley rávilágít, hogy ez akkor sem elfogadható, ha vicces.

Nektek mi a véleményetek a online játékon belüli zaklatásról?

×