A Sony, mint tudjuk nem vett részt az idei E3-on, bár így is ők lettek a harmadik legnépszerűbb vállat az eseményen. A Comic-cont is kihagyja.

Ennél talán nagyobb meglepetés, hogy a Universal és a Warner Bros. is kihagyja a San Diego Comic-cont – írja a Deadline. A Sony döntése az E3 után annyira nem is meglepő, de nyilván van oka annak, hogy a kihagyják ezeket a jelentős rendezvényeket. A cég a közelmúltban azt tűzte ki célul, hogy alapvetően változtat a rajongókkal való kommunikációban, amin folyamatosan dolgoznak.

Kép forrása: Behance

A Sony idén ahelyett, hogy rendezvényeken mutatná be játékait, két State of Play műsort tartott élőben az interneten. Így jelentették be a Predator játék, az új MediEvil, vagy a Final Fantasy VII Remake érkezését. A játékelőzetesek a műsor után rögtön elérhetővé váltak a Sony hivatalos oldalain.

Korábbi hírek szerint a döntés alapja az, hogy sokkal jobb módszernek tartják a rajongóknak közvetlenül bemutatni a terveket így, mint kivonulni egy eseményre, ahol egy egész év termését kell rögtön prezentálniuk. Így folyamatosan, kisebb adagokban tudják tájékoztatni a közönséget.

A San Diego Comic-con kihagyását is valószínűleg ez indokolja, hiszen nem sok minden van a Sony tarsolyában, amit be tudna mutatni. Egyedül néhány filmre hívhatnák fel a figyelmet, mint a Quentin Tarantino által írt és rendezett Volt egyszer egy Hollywood, a Zombieland: Double Tap, vagy a 2020-ra tervezett új Átok (The Grudge). A Comic-Con tökéletes alkalom lenne arra, hogy ezeket a filmeket bemutassák.

Kép forrása: Comic-Con

Egy olyan nagyvállalatnak, mint a Sonynak valószínűleg jó indoka van a nagyobb események kihagyására, bár erre csak teóriák léteznek. Az egyik teória szerint ennek köze van a nagy riválishoz, a Nintendohoz.

A Sony Nintendo Directet utánozza?

2011-ben a Nintendo gondolt egyet és elindította a Nintendo Directet, azt az online prezentációt, mely a vállalat terveiről informálta a közönséget, például játékokról, konzolokról. Abban az időben ez szokatlan döntés volt a játékos közösség számára. A Nintendot a videojátékiparban túl nagynak gondolták ahhoz, hogy egyszerű rövid streamekkel letudja címeinek bemutatását.

Ma már tudjuk, hogy nem volt rossz döntés: a Nintendo Direct ma az egyik legnépszerűbb esemény, tele elképesztő bejelentésekkel és epikus pillanatokkal, amiket a rajongók szívesen látnak.

Kép forrása: Nintendo

Ezeken kívül a Nintendo hajlandóságot mutatott arra is, hogy a játékhíreket pontosan abban a pillanatban mutassa be, amikor készen állnak arra, hogy megosszák. 2016 októberében is így jelent meg a Nintendo Switch. Egyszer csak feltűnt egy három perces videó, bemutatva a hardver tulajdonságait. Januárban egy rövid élő műsorban mutatták be a platformra érkező játékokat. Mind a két időszakban a Nintendo dominálta a játékhíreket.

A Nintendo tehát lényegében úttörő szerepet vállalt ebben a videojáték-marketingben, amit a Sony vállalati szinten is megvizsgált. Rájöttek, hogy a dolog sikeres és talán ez lehet az ipar jövője.

Kép forrása: Sony

Legyen szó akár a Death Stranding előzetesről még az E3 előtt, vagy akár a Final Fantasy VII remake első bemutatójáról, a Sony lényegében kivette a képből a közvetítő rendezvények szerepét. Közvetlenül ők irányítják az információáramlást, és nem kell hosszas előadásokat szervezniük, nagy eseményekre támaszkodniuk, hogy a terméküket bemutassák.

Ez persze vonatkozik a játékokon túl a filmekre is, ami megmagyarázza a Comic-con kihagyását. Valószínűleg kevésbé bonyolult és költséges egy élő streamet szervezni, vagy kiadni egy előzetest, mint egy eseményen színpadi showt tartani.

Természetesen csak az idő fogja megmondani, hogy ez a megközelítés hosszú távon megtérül-e. Ugyanakkor biztosak lehetünk benne, hogy amint lehet, a Sony tájékoztatni fog minket az újdonságokról, és ehhez egyik videojáték eseményt sem kell megvárnunk.

Szerinted jól döntött a Sony?

×