Ezért nem annyira menő Japánban a Bosszúállók
A Marvel filmek sikeresek Japánban is, de miközben az elmúlt időszakban a Bosszúállók: Végjáték a világ minden táján megtöltötte a mozikat, Japánban más lett a legmenőbb film.
A Marvel filmek sikeresek Japánban is, de miközben az elmúlt időszakban a Bosszúállók: Végjáték a világ minden táján megtöltötte a mozikat, Japánban más lett a legmenőbb film.
A Marvel filmek sikeresek Japánban is, de miközben az elmúlt időszakban a Bosszúállók: Végjáték a világ minden táján megtöltötte a mozikat, Japánban más lett a legmenőbb film.
Mindenki megdöbbent azon, hogy az új Detective Conan animefilmre többen voltak kíváncsiak Japánban, mint a Bosszúállók utolsó nagy csatájára. Hogy van-e ennek különösebb oka? Koremasa Uno újságíró szerint van – írja a Kotaku.
Uno egyébként maga is rajongója a Marvel filmeknek. Miután nyilvánvaló lett, hogy a Detective Conan: Fist of Blue Sapphire, mely a 23. Conan movie Japánban, megjelenésekor májusban megelőzte a Marvel sikerprodukciójának érdeklődését a szigetországban, a Business+IT oldala arról kérdezte Uno-t, hogy hogyan lehetséges ez?
Uno szerint ennek egyik oka, hogy az amerikai szuperhősfilmek fő konstrukciója, hogy valamelyest tükrözik azt, ami abban az időben fontos a társadalom számára.
„Természetesen a filmek alapul veszik a görög mitológiát, vagy akár Shakespeare-t” – mondta Uno, hozzátéve, hogy a legtöbb ilyen műben a főszereplő felnőtt.
„Japán esetében a harcos hősök inkább kiskorúak. A mostanában népszerű animékre ez általában igaz: Boruto, My Hero Akademia, Attack on Titan, Dragon Ball Super, Detective Conan.”
Japánban a fiatal hősök száma a filmekben, mangákban, animékben az utóbbi időben magasabb, mint valaha. Persze a japánok ehhez már hozzászoktak. Az Amerikában és Európában élők gyakran szeretnének gyorsan felnőni, miközben a japán fiatalok szeretnének inkább örökké fiatalok maradni. Ez megmagyarázhatja az amerikaiak és japánok alapvető ízléskülönbségét.
Egy idő után egyre több fiatal hős került a figyelem középpontjába, s miután a fiatalok ezen nőnek fel Japánban, hát ez lesz az elvárás is. Ez persze nyugaton talán máshogyan alakult: minden kisgyermek felnéz a felnőtt hősökre: legyen az Batman, Superman vagy épp Vasember.
Mi a helyzet a Pókemberrel? Érdekes, hogy a karakter nagy siker lett és nagyon népszerű a szigetországban, főleg mióta a Pókember: Irány a Pókverzum! film kijött, melyben még japán eredetű Pókember is van. Uno szerint mivel Peter Parker tizenéves, a Pókember könnyebben befogadható a japán emberek számára.
Ugyanakkor a Bosszúállók filmben Japán is előkerül, bár nem pozitív aspektusa miatt. Hawkeye, avagy Sólyomszem családja elvesztése után szamuráj üzemmódba kapcsolt és leszámol a maffiózókkal. Hogy miért, azt még a japán ellenség sem érti. Ugyanakkor az adott jelenetben nem akárki ragad kardot: Hiroyuki Sanada, aki az egyik legnépszerűbb kardforgató színész Japánban. Szerepelt a 47 Ronin-ban Keanu Reeves oldalán, a Farkasban Hugh Jackman ellenfele volt, az Utolsó Szamurájban pedig Tom Cruise oktatója lett.
https://www.youtube.com/watch?v=FsuffIH8uwI
Hát talán miatta megnézik a filmet a japánok is.
Te egyetértesz Uno magyarázatával?