Elérhető a sugárkövetés a GTX 10/11-es kártyákon
Az NVIDIA hivatalosan is kiadta az első olyan illesztőprogramot, mely lehetővé teszi a sugárkövetést a nem RTX-es GPU-kban.
Az NVIDIA hivatalosan is kiadta az első olyan illesztőprogramot, mely lehetővé teszi a sugárkövetést a nem RTX-es GPU-kban.
Az NVIDIA hivatalosan is kiadta az első olyan illesztőprogramot, mely lehetővé teszi a sugárkövetést a nem RTX-es GPU-kban.
Persze nem mindegyik GTX kártya támogatja a lehetőséget, de a Pascal széria nagy része igen. A közelmúltban megjelent GTX 1660 és 1660 Ti, valamint a Titan Volta szintén ezek közt van.
Az NVIDIA szerint ezek a kártyák csak alacsony sugárszámmal lesznek képesek kihasználni a lehetőséget a játékokban.
A 425.31-es verziószámú illesztőprogramok már letölthetők. Többek között az Anno 1800-at is támogatja. Az NVIDIA cikkében be is mutat néhány demot, érdesem megkukkantani. A technológia tehát elérhető a 10-es és 11-es szériával rendelkező GPU-tulajdonosok számára is, de gyaníthatóan ennek negatív hatása lesz a játékokban az FPS-t tekintve.
A technológiát korábban csak előre renderelt mozgóképek esetében használták. Tavaly az AMD, A Microsoft és az NVIDIA szinte egyszerre jelentette be, hogy az úgynevezett ray-trackinget a valós idejű grafikai renderelést használó alkalmazásokba is be kívánják hozni. A sugárkövetés segítségével a fotonok útjának követésével kerül bevilágításra a képkocka, így jönnek létre a még realisztikusabb tükröződések és árnyékok.
Ki örül az új frissítésnek?