A GDC éves videojáték-fejlesztői felmérése alapján kiderült, hogy a fejlesztők mely platformot preferálják az Egyesült Államokban és Európában.

A gamer közösség körében általános vitatéma szokott lenni, hogy melyik a legjobb platform, illetve melyiknek mik az előnyei és hátrányai. Természetesen bármennyire is furcsa, a videojáték-fejlesztőknek is megvan a kedvence, abban a tekintetben is, hogy melyikre szeretnek inkább fejleszteni.

Egy felmérés most lerántotta a leplet arról, hogy a fejlesztők mely platformot preferálják.

A Game Developers Conference évente több ezer fejlesztő részvételével végez közvélemény-kutatást a „Game of Industry” elemzés elkészítéséhez. Ezzel a GDC segít feltárni a jelenlegi trendeket és érdeklődési köröket a világ játékfejlesztőinek körében. A 2021-es, több mint 3000 játékfejlesztőtől érkezett adatok jó híreket mutatnak a PC-s közösség számára.

Az Egyesült Államokban és Európában is a PC a játékfejlesztők kedvenc platformja.

A GDC adatai szerint a játékfejlesztők 58 százaléka választotta a PC-t. Persze ez nem zárja ki, hogy a fejlesztők szeretik a többi platformot, de erre tették le voksukat elsősorban. A közvélemény-kutatás válaszadói annyi platformot választhattak ki, amennyit csak akartak. Ám ettől függetlenül a PC vezeti a sort, amikor a fejlesztők kedvencéről van szó.

Ugyanennyi fejlesztő (58%) mondta azt, hogy legutóbbi játékát PC-re adta ki, és hogy jelenlegi projektje is PC-re készül. Az azt jelenti, hogy a rengeteg újgenerációs konzol megjelenése ellenére a PC-seknek a következő évtizedekben nem kell miért aggódniuk, ami a játékmegjelenéseket illeti.

Néha-néha szárnyra kap az az elképzelés az interneten, hogy a PC-s játékipar haldoklik, ám az ilyen kutatás is bizonyítja, hogy ez egyáltalán nem így van.

Egyébként az érdeklődés a fejlesztők részéről a PC-s fejlesztés iránt egyre csak nő. Tavaly, 2020-ban csak 50 százalék választotta a PC-t, most pedig 58 százalék.

Ami a konzolfejlesztést illeti, érdeklődés szempontjából a PlayStation 5 vezet (44%), utána jön a Nintendo Switch (38%), majd csak utána az Xbox Series X/S (30%). Nem nagy hír, hogy a Stadia csupán 6% érdeklődést mutat.

A közvélemény-kutatás arra is rávilágít, hogy egyre kisebb az érdeklődés a VR és AR fejlesztések iránt. A VR/AR játékokon dolgozó fejlesztők aránya 2020-ban 46% volt, míg 2021-ben ez 38 %-ra esett vissza. Az Oculus Questet azonban a legérdekesebb VR platformnak választották a fejlesztők.

Mivel a GDC egyébként amerikai székhelyű, így a legtöbb válaszadó az Egyesült Államokban vagy Európában él és dolgozik. Az eredmény erősen eltérhet tehát attól, amit más régiókban tapasztalnánk.

Neked melyik a kedvenc platformod?

https://leet.hu/?s=redragon&post_type=product

Borítókép: PC Centric – Youtube

×