A GTA V színésze elárulta, hogy tényleg készült a Trevor DLC, de az Online pénznyomdája hamar megpecsételte a sorsát.


Bódi Dániel

2024.04.24. – Most megpróbálok úgy tenni egy percig, mint aki csodálkozik, hogy a Rockstar Games csak a GTA V online vonulatát bővíti bőszen, míg az egyjátékos történetet nem szőtte tovább kiegészítőkkel. Aligha az ötlettelenség lehet ennek az oka: az GTA Online-t sokkal könnyebb frissen tartani, mint egy egyébként zseniálisan megírt és lezárt (bár folytatható) kerek történetet, valamint a játékosokból is gyakrabban, és több pénzt lehet kisajtolni a többjátékos bővítményekkel.

Ez még 2008-ban, vagy 2010-ben pont fordítva volt, ezért is születhetett meg a GTA IV: The Lost and Damned, a GTA IV: The Ballad of Gay Tony, illetve a szintén nagyszerű Red Dead Redemption: Undead Nightmare. Ezzel szemben pedig sem a GTA V, úgy pedig a Red Dead Redemption 2 sem kapott nemhogy önálló, semmilyen narratív kiegészítőt. De nem volt mindig ez a terv: a Rockstar még 2013-ban jelentette be, hogy izgalmas GTA V DLC-n dolgoznak, amiről akkor még nem szerettek volna sokat elárulni.

Aztán jött az Online, a DLC pedig olyan csöndben elsorvadt, mint a kert legeslegvégében megbúvó kóró.

A fejlesztők soha többé nem hozakodtak elő az egyjátékos kiegészítővel, nem árulták el még azt sem, hogy egyáltalán elkaszálták-e, vagy csak későbbre tartogatják. Semmi. Mintha nem is létezett volna. Pedig a Trevort alakító Steven Ogg szerint nagyon is létezett, elég sok anyagot fel is vettek hozzá. A színésznek a a Streamily által szervezett (alább megnézhető) 51 perces kérdezz-felelek során eredt meg a nyelve, szóval első kézből tudhatjuk,

hogy a titkosügynök Trevor sztoriszál tényleg tervben volt.

Ogg szerint egy csomó jelenetet leforgattak, amikben Trevor az FIB beépített ügynökének áll, mint amolyan elmebeteg James Bond. Sőt, Ned Luke, azaz Michael de Santa még azt is elmondta, hogy a kiegészítő nem csak Trevorra fókuszált volna, hanem az ő és Franklin karakterének történetét is folytatták volna. Volna, volna, de a Rockstar inkább az Online-ra, a Red Dead Redemption 2-re, majd aztán a GTA VI-ra fordította drága figyelmét.

Valószínűleg már sosem fogjuk megtudni, hogy milyen lett volna ez a minden bizonnyal agyament DLC, az viszont majdnem biztos, hogy a Red Dead 2-höz hasonlóan GTA VI sem fog ilyen klasszikusabb narratív bővítményeket kapni, helyette a GTA VI Online-t fogják frissen tartani – a megjelenésétől számítva úgy 10 évig.

Ezt is olvasd el:

A Grand Theft Auto-sorozat 6 legeslegunalmasabb küldetése

×