A Sony új szabadalma új szintre emeli a haptikus visszacsatolást és annak lehetőségeit. Immáron úgynevezett „hanglenyomatokat” is készíthetünk majd.

2024.04.23. – Egy nemrégiben közzétett szabadalom szerint a Sony egy olyan programon dolgozik, ami rögzíti a játékon belüli és a party chat hangokat, majd ezeket a kontrolleren érezhető, tapintható (haptikus) visszacsatolásos rezgésekké alakítja. A Sony számos nemrégiben kiadott szabadalma a PlayStation kontroller haptikus visszacsatolási képességeinek továbbfejlesztésére összpontosított, és ez a legutóbbi bejelentés ismét igazolja a vállalat erőfeszítéseit a haptikus funkciók használatának bővítésére.

A játék ipar egyik legnagyobb neve, a Sony a PlayStation konzolszéria miatt olyan ismert, bár a cég PC-hardverekre és egyéb videojáték-kiegészítőkre, például headsetekre is specializálódott. Az évek során a Sony számos úttörő technológiai fejlesztést élesített több iparágban, és a vállalat legutóbbi „hanglenyomat”-szabadalma ismét előrelépést jelenthet a videojáték-élmények terén. Arról nem is beszélve, hogy ez az új technológia akár a halláskárosultak játékélményén is nagyot lendíthet, pláne, ha sikerülne számukra lehetővé tenni a gördülékeny audio-kommunikációt.

Pontosan mire is lesz jó ez a „hanglenyomat”?

A Sony szerint úgy kell ezt elképzelni, mintha a hangunk egy ujjlenyomat lenne, a szóban forgó szoftver pedig felismerné azt és a későbbiekben felhasználná játék közben. Sajnos olyan akadálymentesítésre nem lesz még képes ez a szoftver, amit az előbb a halláskárosultak esetén pedzegettem, ám a jövőben ebből az újdonságból még bármi is lehet!

A szoftver célja egy lebilincselőbb játékélmény biztosítása, amelyben a játékosok „újraélhetik” verbális érzelmeiket „kézzelfogható hang” formájában. A Sony haptikus visszacsatolási technológiáját sokan dicsérték, mert képes fokozni a különféle játékokba való elmerülést, és ez a szabadalom igyekszik lehetővé tenni, hogy a haptika még kiterjedtebb legyen.

sony

Amint azt a Sony szabadalom részletezi, a felhasználói hang haptikus visszacsatolási API képes lenne hangot rögzíteni a játékon belüli karakterektől, valamint a játékosok mikrofonjából. A hangot valós időben rögzíti, s későbbi haptikus visszacsatolássá alakítja. Például egy horrorjátékot játszó felhasználó felsikít, amikor egy bizonyos karakter, vagy ellenség megjelenik a képernyőn. Ez a szoftver ezután rögzíti a sikolyt, és „visszajátssza” a felhasználónak a vezérlő rezgése formájában, amikor legközelebb találkozik az adott ellenséggel.

Érdekes elképzelés, ami idővel egy izgalmas újdonsággá nőheti ki magát.

Ezt olvastad már?

Nagyon olcsó a középkori RPG, amiben az ellenség magyarul beszél

×